Tartu joogitootja A. Le Coqi müük kasvas kolmandas kvartalis seitsme protsendi võrra, selgub äsjaavaldatud emafirma Olvi kvartaliaruandest.
A. Le Coqi müük kasvas seitse protsenti
A. Le Coq müüs kolmandas kvartalis 37,9 miljonit liitrit jooke, 2,5 miljonit liitrit enam kui mullu samal ajal. Aasta esimese üheksa kuuga on A. Le Coq müünud 104,6 liitrit jooke, mis on 2,1 protsenti rohkem kui mullu.
Olvi teatel oli A. Le Coq impordimaht ja müük koduturul esimese kolme kvartalis arvestuses samal tasemel kui mullu. Kogu müügimahtu kasvatas suurenenud kontserni sisene müük.
Ettevõtte üheksa kuu käive aga langes 0,3 protsenti mulluse sama ajaga võrreldes 64,4 miljoni euroni. Samal ajal kasvas kasum 5,2 protsenti 14,3 miljoni euroni.
Mullusega võrreldes kasvatas A. Le Coq vee müüki. Õlle ja long dringi müük püsis samal tasemel, aga mahla ja siidri müük vähenes. Olvi kvartaliraportis viidatud Nielseni turu-uuringu kohaselt kasvas vee ja siidri müük kolmandas kvartalis kogu Eesti turul, õlle müük oli mullusega võrreldes samal tasemel, aga karastusjookide ja mahla müük vähenes.
Nielseni uuringu kohaselt jõudis A.Le Coqi turuosa kolmandas kvartalis õlle osas ajalooliselt kõrgeima tasemeni: 43 protsenti.
Olvi kontsern kasvatas üheksa kuuga nii käivet kui ka müüki, vastavalt 0,5 protsenti 258,6 miljoni euroni ja 3,5 protsenti 449,3 miljoni liitrini.
Peamiselt kasvas Olvi kontserni müük Valgevenes, Leedus ja Eestis, sealjuures kasvas Leedu tütarettevõtte Volfas Engelman müük 18,6 protsenti 62,9 miljoni liitrini ja Valgevene tütarettevõtte Lidskoje Pivo müük 13,4 protsenti 23,9 miljoni liitrini.
Olvi müük vähenes aga Venemaale, peamiselt Angry Birds -karastusjookide müügi järsu kukkumise tõttu. Ka rubla kursi langus on mõjutanud karastusjookide müüki Venemaale, teatab Olvi kvartaliraportis.