Liiga pikka parvlaeva, mida sadamad ei suuda teenindada, ei kavandata, kommenteerib Virtsu, Kuivastu, Heltermaa ja Rohuküla sadamat haldava riigiettevõtte Saarte Liinid juhatuse liige Peeter Oopkaup Norra ettevõtte LMG Marin Tallinna Sadamale projekteeritud parvlaevu.
Saarte Liinid: uued parvlaevad mahuvad sadamasse probleemideta
On väidetud, et uued parvlaevad on sadamate tarbeks liiga pikad. Kui pikk on liiga pikk, ehk kui pikki parvlaevu suudavad sadamad teenindada?
Sadamates on täna suurte parvlaevade kasutada kuus sobivate kaldarampidega kaid, mille pikkused rambi servast mõõtes on vahemikus 100 – 145 m. Nende sadamate eeskirjad lubavad suurima vastuvõetava laeva pikkuseks 114 – 120 meetrit, v.a Kuivastu, kus praegu kehtiva eeskirja kohaselt on suurim vastuvõetav laev 100 m pikk. Samas on Kuivastu sadama kai nr 1 pikkuseks 130 m. Seda eeskirja tuleb muuta kui selleks vajadus tekib. Kokkuvõttes: liiga pikka parvlaeva, mida sadamad ei suuda teenindada, ei kavandata.
Millised on parvlaevade n-ö maksimummõõdud (laius-pikkus-süvis)?
Parvlaeva laiuse määravad olemasolevad nn Norra tüüpi kaldarambid, mille läbisõidulaius on üheksa meetrit. Praegu kasutusel olevate parvlaevade telgjoon asub vendriliinist 9,25 meetri kaugusel. Mõningane parvlaeva laiuse muutus on võimalik, kuid see on laeva projekteerijate pädevuses.
Parvlaeva süvis peab jääma nelja meetri piiresse, kuna madalama sügavusega kaide ääres on vee sügavus 5,3 meetrit.
Milline sadam neljast siin piirid seab, kus on kaid jms kõige väiksemad?
Heltermaa, kuid see veel ei tähenda, et mõnevõrra pikemat parvlaeva, kui praegu kasutusel olevad, ei saaks sadam vastu võtta.
Kas Saarte Liinid on tuttav uute laevade projektide ja nende mõõtmetega? Kas mahuvad sadamasse või tuleb midagi muuta?
Projektiga oleme tutvunud. Selle juures on arvestatud meie kaide ja kaldarampide iseärasustega, s.h kaid teenindavate kommunikatsioonidega.
Mis uute laevade saabumisel muutub, mis tuleb sadamas ümber korraldada või ümber ehitada, kui üldse?
Laevad peavad olema projekteeritud ja ka ehitatud olemasolevaid tingimusi arvestades, sel juhul ei ole midagi vaja ümber ehitada.