«Millistel tingimustel peab klient poes kinni maksma lõhutud kauba, näiteks napsupudeli? Kuulsin, et on olemas normid riiulite vahekäigu suurusele ja kui kaup pole õigesti paigutatud, siis isegi juhul, kui klient lõhub midagi, ei pea ta seda kinni maksma?» kirjutab lugeja.
Lugeja küsib: millal peab ostja lõhutud napsipudeli kinni maksma?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski.
Kauplus peab tagama olukorra, kus riiulitel asuv kaup oleks paigutatud ohutult, aga ostja saaks seda näha, ning riiulite vaheline maa peab olema piisav, et oleks võimalik ohutult liikuda. Selles kontekstis lasub põhivastutus müüjal. Samas, kui on tegu ostja enda hooletuse või tahtliku vara lõhkumisega, tuleb kahju hüvitada lõhkujal. Seepärast tuleb iga juhtumit vaadelda eraldi.