Reklaamiagentuuride edetabelist selgub, et võrreldes aasta varasemaga kaotati mitmeid miljoneid kroone aastatulu.
Reklaamiagentuurid jäid miljonitest kroonidest ilma
Kui 2008. aastal ulatus ASi The Division aastatulu veidi üle 32 miljoni krooni, siis 2009. aastal kukkus see ligi 38 protsedi võrra 20 miljoni kroonini.
Division on juba mitmendat aastat järjest hoidnud agentuuride tulude edetabelis esikohta.
Ettevõtte majandusaasta aruandest selgub, et kui 2008. aastal teenis ettevõte 6,7 miljonit krooni kasumit, siis möödunud majandusaasta lõpp tuli neil vastu võtta 543 450-kroonise kahjumiga.
Division teenindab 2009/2010 reklaamihooajal endiselt selliseid kohalikke suurettevõtteid nagu Swedbank, EMT, Elion, Saku Õlletehas, Tallinna Külmhoone, Eesti Energia, Estonian Air, Selvet jt.
Teisele kohale platseerus ERALi koostatavas edetabelis samuti mitmendat aastat järjest Adell Taevas OÜ.
Võrreldes 2008. aastaga langes nende aastane tulu veidi üle 16 protsendi. 2008. aastal teenis agentuur 22,4 miljonit krooni tulu ja 2009. aastal 18,6 miljonit krooni. Adell Taeva käive ulatus möödunud majandusaastal 35,5 miljoni kroonini ja see langes võrreldes 2008. aastaga 15,4 miljonit krooni ehk 30,3 protsenti.Käibe langus oli seotud eelkõige meediavahendusteenuste suunamisega meediaagentuuridesse, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest.
Möödunud aastal olid agentuuri aktiivsemateks klientideks A.Le Coq AS, Toyota Baltic AS, Baltica AS, Kristiine Kaubanduskeskus AS jt.
Age Reklaam OÜ, mis tuli mullu edetabelis kolmandale kohale, pidi nüüd leppima aga neljanda kohaga. Agentuur teenis mullu tulu 13,5 miljonit krooni. 2008. aastal ulatus tulu 19,7 miljoni kroonini. Seega kahanes aastaga agentuuri tulu veidi üle 31 protsendi.
2009. aasta arvestuses tõusis kolmandale kohale Tank Grupi AS, mis teenis tulu 15,6 miljonit krooni. 2008. aastal oli Tank neljandal kohal 18,7 miljoni kroonise tuluga.
Üle kümne miljoni krooni teenis 2009. aastal tulu veel Kontuur LB OÜ (12,1 miljonit krooni).
Idea AD AS teenis 2009. aastal tulu 9,6 miljonit krooni. 2008. aastal teenis agentuur tulu 11,8 miljonit krooni ja aastaga langes see 18,5 protsendi võrra.
DDB Eesti AS-i 2009. aasta tulu ulatus 6,5 miljoni kroonini ja võrreldes aasta varasema ligi 10,4 miljoni krooniga langes see 37 protsenti.
Est TWBA OÜ, mis 2008. aastal teenis tulu 10,2 miljonit krooni, pidi tänavu leppima vaid 7,5 miljoni kroonise tuluga. Aastaga langes see 26 protsenti.
Agentuuride esikümnes mullu kuuendale kohale platseerunud Brilliant Marketing Communications OÜ teenis 2009. aastal vaid 6,9 miljonit krooni tulu. 2008. aastal ulatus tulu ligi 12,5 miljoni kroonini, seega läbiti aastaga ligi 45-protsendiline langus.