Leiburi tootearendusjuht Tiina Rühka sõnul tuleb tootearenduses jälgida maailmas levivaid trende ning neid ka Eestis rakendada.
Eestlaste reisilembus paneb leivatootjad proovile
Rühka sõnas, et tootjad peavad jälgima tarbijaharjumusi ja oskama ka mõistlikult eksperimenteerida. «Eesti inimesed reisivad aina enam ja proovivad uusi maitseid. See paneb ka tootjad proovile ja uusi tooteid välja mõtlema,» ütles ta tänasel Eesti Leivaliidu 25. tegutsemisaastale pühendatud konverentsil «Leiba ei asenda».
Samuti on Rühka hinnangul näha, et ostjad tahavad toodete tervislikkuse ja koostise kohta rohkem teada. «Inimesed on teadlikud erinevatest allergeenidest ja uurivad tootepakenditelt infot,» märkis Rühka.
Ta tõdes, et uued tarbimisolukorrad loovad ka uusi toiduformaate. «Inimestel on pidevalt aega vähem, kui nad sooviksid, ning see mõjutab ka nende tarbimisharjumusi. Seda on näha ka leivatoodete valikus, kus aina rohkem leiab näiteks suupistepalasid ja kaasavõetavaid snäkke.»
Lisanditega leivatooteid
Konverentsil sõna võtnud Rimi Eesti Food ASi ostudirektor Margus Amor märkis, et tarbijad eelistavad aina enam lisanditega leivatooteid. «Näiteks on meie ostjate seas populaarsed lihaleib ning pähklite ja rosinatega leivatooted. Samuti on näha tõusu täisteraleiva tarbimises,» ütles ta.
Nii nagu otsivad tootjad uusi lahendusi sortimendi uuendamisel, peavad Amori hinnangul ka jaeketid leidma nippe, kuidas ostjaid enda poodidesse meelitada. «Väga oluline on kauplustes olevate leivatoodete asukoht ja väljapanek. Siin on Eestil veel näiteks Lätilt ja Leedult palju õppida.»
Oma väljapaneku atraktiivsemaks muutmisel on ka Eesti poodides näha nn bake-off-toodete ehk poodides kohapeal valmistatud leibade-saiade valiku suurt kasvu.