Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kaheksa valdkonda, mis Ebola pealt raha teenivad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Artikli foto
Foto: EYEPRESS/SIPA/EYEPRESS/SIPA

Ebola pealt teenivad raha nii mõnedki valdkonnad, mõned neist on kaugelt üle joone (kaitseülikonnad), iroonilised (Ebola halloweenikostüümid) või imelikud (hip-hop artisti pildiga kaitsemaskid).

Time tegi nimekirja asjadest, mille müüki Ebola on kasvatanud.

1. Antibakteriaalsed tooted

Desifintseerijad ja antibakteriaalsed tooted on miski, mille müüpk on USAs tõusu läbi teinud.

2. Kaitseriietus

Peale seda, kui levis kuuldus ebolahaigest, hüppas ühe Chicago lähedal asuva firma kaitsemaskide müük 40 protsenti. Ka erinevad ellujäämis- ja nakkusvastased komplektid on näinud müügipopulaarsust.

3. Hip-hip ebola maskid

Kui sa juba oled otsustanud end Ebola vastu kaitsta, siis võib seda juba stiilselt teha. Rapper Cam-ron müüb kaitsemaski, millel on väga temasarnane pilt. Kuna 19,99 dollarit maksev mask tuleb ettetellimisega ja alles novembris, tuleb sinnani läbi ajada tavalise, valge ja vähem kui 10 senti maksva maskiga.

4. Ebola halloweenikostüümid

Ebola on olnud uudistes juba mõnda aega. Ei tohiks olla üllatus, et seetõttu on end lähenevaks halloweeniks võimalik riietada Ebola nakkusarstiks, Ebola ohvriks või zombieks.

5. Ebola mänguasjad

Õigluse huvides tuleb märkida, et USA firma Giant Microbes tootis kolme Ebola-teemalist mänguasja juba enne, kui see pealkirju hakkas lööma. Aga just uudised tegid mänguasjad erakordselt populaarseks. Kui Ebola-teemalist mänguasja saadaval pole, siis nad toodavad ka lutikate, musta katku, tuulerõugete ja muude šarmantsete haiguste teemalisi mänguasju.

6. Heategevuspettused

USAs on levimas mitmeid petturlikke heategevusskeeme - näiteks fondid, mis Ebola ohvritele raha ei annagi ning numbrid, mille taga tõelist heategevusorganisatsiooni ei ole.

7. C-vitamiin

Ükski "ravimitest" ei ole nii palju tähelepanu pälvinud, kui C-vitamiin. Üks New Yorki ärimees on sellest kasu lõiganud, paisates müügile C-vitamiini, mis sisaldav 554 protsenti päevasest vajadusest. Selle nimeks sai Ebola-C.

8. Veebiaadress

Tulevikule mõtlev ettevõtja Jon Schultz ostis aastal 2008 domeeni Ebola.com 13 500 dollari eest. Tagasihoidliku 150 000 dollari eest on ta lahkelt nõus selle maha müüma. 

Tagasi üles