Tarbijakaitseametis on menetlemisel 921 maksejõuetu reisikorraldaja Top Tours pakettreisi ostmisega seotud nõuet, mille puhul tagatisest ärajäänud reisile tehtud kulutuste hüvitamise protsendiks kujuneks 11,4.
Top Toursi kliendid saavad hüvitiseks sandikopikad
Samas pole antud protsent veel lõplik, sest praegu tegeleb amet veel vahendajatega, kes polnud kliente lepingu sõlmimise hetkel teavitanud, et müüvad edasi TopToursi reisi.
Samuti ka nende nõuete väljaselgitamisega, kus tarbijale on tema nõude kas osaliselt või täielikult juba hüvitanud kolmas osapool.
21. mail 2010 teatas reisikorraldaja TopTours AS tarbijakaitseametile, et ei suuda täita pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees. Tarbijakaitseamet korraldas reisil viibinud TopToursi klientide kodumaale naasmise ning asus koguma nõudeid nimetatud reisikorraldaja vastu.
Tähtajaks ehk 11. juuniks esitatud nõuded ületasid prognoositud avalduste arvu pea kolmekordselt. Sellest lähtuvalt on amet esialgset menetluse lahendamise tähtaega pikendanud ning plaanib Top Toursiga seonduva menetluse lõpetada septembri keskpaigaks.
Viimane tähendab seda, et on ilmnenud juhtumid, mille puhul on tarbijale reisi mittetoimumisega kaasnenud kahjud hüvitanud kas kindlustusselts või krediitkaarditehingu puhul ka krediitkaardi väljastanud pank.
Seoses sellega palub tarbijakaitseamet kõigil neil, kelle nõue on juba osaliselt või täielikult rahuldatud, sellest teada anda.
Tarbijakaitseamet on kõik esitatud nõuded läbi vaadanud ning asjaolude ilmnemisel, mis ei ole võimaldanud nõuet arvata tagatisest hüvitamise hulka, on tarbijatega ühendust võetud ning palutud esitada täiendavaid dokumente. Tarbijakaitseamet ei ole ühendust võtnud tarbijatega, kelle nõuded on põhjendatud ning lisadokumendid korras.
Omalt poolt teeb tarbijakaitseamet kõik endast oleneva, et eespool mainitud hüvitamiseks tagastatav protsent kasvaks ning ühtlasi tänab tarbijaid senise kannatlikkuse eest.