Nissani poolt surnuist äratatud ja ihaldatud odavautoks kavandatud Datsun ei lähe eriti hästi kaubaks – tärkavatel turgudel elu esimest autot ostvad inimesed peavad seda liiga inetuks.
Datsuni uus elu on hapu
Nagu kirjutab Bloomberg Businessweek, on ostjate pirtsakuse tõttu ohus Nissani tüürimehe Carlos Ghosni tõotus tõsta firma globaalne turuosa 2017. aasta märtsiks kolmandiku jagu 8 protsendi peale.
«Datsunite müük kiratseb selsamal põhjusel, miks ei tahetud [Tata] Nanot,» väidab New Delhi autokonsultant Deepesh Rathore, kelle sõnutsi on paljud ostjad tundlikud oma staatuse suhtes ega soovi, «et neid nähakse sõitmas odava autoga».
India autoturu üldisele elavnemisele vaatamata on Datsunite müük kukkunud kolmes kuus viimasest neljast. Ka Indoneesias, kus Datsun kevadest alates saadaval on, jääb aastane müügieesmärk ilmselt saavutamata.
Nissanis Datsunite eest vastutav direktor Trevor Mann selgitab aga kõike uue Datsuni beebipõlvega. «Kui sa oled alles tita ja sa roomad ringi ja üritad end püsti ajada, siis sa kukud aeg-ajalt pikali ja lööd pea ära,» selgitas Mann.
Ühtlasi tuleb arvestada sellega, et elumuutev otsus soetada Datsun ei saagi sündida üleöö. «Inimesed, kes ostavad auto 10 000 dollari eest või alla selle, teevad fundamentaalse ja elumuutva investeeringu,» väitis Datsuni brändijuht Vincent Cobee. «Seega ei saa eeldada, et inimene läheb üldtuntud brändilt uuele üle... üleöö.»