Päevatoimetaja:
Sander Silm

Sõidukeid tuunitakse ka kütuse säästmiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
N-ö sõiduki ajutuuning aitab säästa kütust.
N-ö sõiduki ajutuuning aitab säästa kütust. Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Auto tuunimine ei ole ainult edevam värv ja uhke tagatiib või viimase peal stereosüsteem. N-ö sõiduki ajutuuning aitab säästa kütust ja muudab sõitmise kergemaks.

Saaremaal sõiduki juhtajude optimeerimise teenust pakkuva AB Klaasi spetsialist Sander Sikuti sõnul huvitab säästlikum sõit ja mootori efektiivsem toimimine eriti põllumehi, veoautojuhte ja metsaveos tegutsejaid, kirjutab Meie Maa.

«Kütus on kallis, iga sent on arvel. Pärast juhtaju optimeerimist hakkab masin vähem kütust võtma, liikumine on kergem, jõudu tekib rohkem,» selgitas mees.

Metsas ja põldudel on teed väga pehmed ja jõudu läheb masinatel rohkesti vaja. Sikut tähendas, et kütuse kokkuhoid võib traktorite puhul teinekord ulatuda lausa 30 protsendini võrreldes varasemaga.

Efektiivsemat sõitu hindavad ka sõiduautojuhid, kuna väiksema mootoriga auto saab pärast mootori juhtaju optimeerimist juurde rohkem võimsust ja liikumine muutub kergemaks. Samas lisandub kütuse sääst ja võidab keskkond.

Pikemaid otsi sõitvad veoautojuhid, läbides 12–13 000 km kuus, teenivad juhtaju optimeerimisse investeeritud raha tagasi kahe kuni kolme kuuga. Peamiselt linnasõite tegevatel autodel võib rahaline pool tasa saada ühe aastaga, aga seejuures ei tohi vähemtähtsaks pidada teenusega kaasnevat keskkonnasäästu ja masina sujuvamat liikumist.

Tagasi üles