Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uute autode müük Euroopas kasvas üle kuue protsendi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marge Tubalkain
Copy
Tartu näituste messikeskuses toimub Motoshow 2014 Uus BMW 2. seeria auto, mille Euroopa esmaesitlus on kavas laupäeval Tartus.
Tartu näituste messikeskuses toimub Motoshow 2014 Uus BMW 2. seeria auto, mille Euroopa esmaesitlus on kavas laupäeval Tartus. Foto: Kristjan Teedema / Postimees

Septembrikuu tõi endaga kaasa 6,4 protsendise tõusu Euroopa uute sõiduautode turul ja üheksa kuu kokkuvõttes kerkis kasvuprotsent Euroopa Liidu liikmesriikides 6,1 protsenti võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.

Kokku müüdi septembris Euroopa Liidus enam kui 1,2 miljonit uut sõiduautot. Üheksa kuuga on aga müüdud juba üle 9,5 miljoni auto, mis on võrreldes möödunud aastaga pool miljonit enam, teatas AMTEL.

Turg kasvas septembris peaaegu kõigis Euroopa riikides ja suurematest turgudest tegi teistest märgatavalt suurema tõusu Hispaania, kus müüdi 26,2 protsenti jagu enam uusi sõiduautosid. Suurbritannias, Saksamaal, Prantsusmaal ja Itaalias piirdus kasv 5-6 protsendiga.

Naaberriikides jätkas suurel tõusulainel Leedu, kus uusi autosid müüdi septembris koguni 29,4 protsenti enam kui mullu samal kuul. Läti müük jäi tagasihoidlikumaks ja seal oli kasv 4,3 protsenti. Samuti kasvasid müüginumbrid Rootsis ja Soomes, vastavalt 7,2 protsenti ja 2,2 protsenti.

Üheksa kuu kokkuvõttes on Euroopa Liidu riikidest miinuses vaid Belgia ja Hollandi turud, kõigis ülejäänutes on müük tänavu kasvanud. Kokku on uute sõiduautode müük Euroopa Liidus näidanud kasvutrendi juba 13 kuud järjest.

Suurematest autotootjatest langes müük septembris vaid General Motorsil ja BMW Grupil, kõik teised tootjad jõudsid septembris plusspoolele. GM Grupp on ainus suurematest tootjatest, kes on miinuses ka üheksa kuu kokkuvõttes.

Tagasi üles