Päevatoimetaja:
Sander Silm

Õhu puhtuse mõõtja osutus müügimeheks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Õhupuhasti.
Õhupuhasti. Foto: Tiina Kõrtsini/Õhtuleht

Tarbija24 poole pöördunud naine oli häiritud tema jaoks tundmatult ettevõttelt Ocean Air OÜ saadud telefonikõnest, milles taheti kangesti tema koju tulla õhu puhtust mõõtma, ilma et oleks tutvustatud helistamise tõelist eesmärki.

«Kõigepealt küsis helistaja minu aadressi ja nime. Ütles, et tahavad mõõta mu kodus õhu puhtust, pakkus ajad ja tundus väga kiire olevat asjaga, et kas kohe paari päeva pärast sobib. Ja neile piisab, kui ühes eluruumis mõõdetakse,» rääkis tallinlanna. «Mis jama see on? Miks peab keegi tulema mulle koju õhu puhtust mõõtma? Ütlesin, et mina neid asju ei otsusta, helistagu mu mehele,» jätkas ta.

Nii telefonimüüja tegigi. «Helistas mu mehele, kellele vuristas jälle hästi kiiresti info ette, nii et raske oli aru saada,» nentis naine, kelle mees palus info e-kirjaga saata, kuid telefonimüüja olevat öelnud, et nemad pakuvad seda võimalust vaid telefonis.

«Hiljem uurisime välja, et firma tegeleb õhupuhastite müügiga, kuid telefonis jäi mulje, et nad tahavad lihtsalt heast tahtest tulla ja mõõta mu korteri õhu puhtust. Öelgu siis kohe, et nad tahavad õhupuhasteid müüa,» pahandas ta.

«Ääretult kahetsusväärne, et selline arusaamatus on tekkinud,» öeldi Tarbija24-le Ocean Air OÜst anonüümselt. «Meie viieaastase tegutsemisaja jooksul, kus oleme külastanud tuhandeid kliente, on see esmakordne juhtum. Siinkohal jääb ka minule pisut arusaamatuks, mis klienti siis otseselt häiris ja millega ta rahul pole?»

Ettevõte nentis, et tegemist ei ole kohustusega, vaid võimalik on koheselt ettevõtte esindajale oma huvi puudumisest märku anda ning enam seda inimest ei tülitata.

Firma ei nõustunud ka väitega, et telefonis ei selgitatud soovi õhupuhasteid müüa. «Kui meie ettevõtte esindaja võtab kliendiga ühendust, siis talle selgitatakse, et soovime mõõta nende kodus õhusaastet ning vajaduse ja huvi korral pakume ka terviklahendusi. Ühtlasi anname me ka viite meie kodulehele, kus on kirjas tekst, et vajadusel anname nõu ning pakume ka terviklahendusi kõrgkvaliteetsete õhupuhastite näol, mis muudavad kodu õhu puhtamaks, värskemaks ning tervislikumaks.»

Ettevõte lisas kirjas, et neile tundub, et inimene on olnud lihtsalt pahas tujus ning kõne tehti ebasobival ajal, mis võis klienti ärritada.

«Tegutseme ainult parimal eesmärgil. Eestis on täna kahjuks väga palju astmaatikuid ja allergikuid, kes on saanud tänu meie seadmetele abi ja leevendust. Nende seas on ka palju väikseid lapsi. Saame igal kuul mitmeid tänukirju klientidelt, kelle hingamine on muutunud kergemaks või kelle allergianähud on leevenenud.»

Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski selgitas, et Ocean Air OÜ müüb väljaspool äriruume sõlmitavate lepingutena õhupuhasteid, filtreid, niisutajaid ja muud sarnast. Tulevad teevad esitluse ja siis püüavad müügitehinguni jõuda.

Sel aastal on ametile esitatud üks päring, kus tarbija oli aasta tagasi ühe aparaadi ostnud. Ta sai aru, et hiljem tullakse kord aastas tasuta filtrit vahetama. «Nüüd siis selgus, et filtrivahetuse töö on küll tasuta, kuid filtri peab ta ostma 68 euro eest ning tarbija küsis, mis on tema õigused,» selgitas Turetski pöördumise põhjust.

Eelmisel aastal võeti seoses ettevõtte müügitööga ametiga ühendust kahel korral.

«Kui plaanis ei ole midagi soetada või jääb arusaamatuks, millega on tegemist, tasuks kõiki selliseid esitlusi pigem vältida,» soovitas Turetski.

Tagasi üles