Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Viis näpunäidet, kuidas auto talveks ette valmistada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Ootamatuste vältimiseks oleks mõistlik juba täna panna autosse jääkaabits.
Ootamatuste vältimiseks oleks mõistlik juba täna panna autosse jääkaabits. Foto: SCANPIX

Enne esimeste öökülmade saabumist peaksid autojuhid sõiduki hoolikalt ette valmistama.

«Ilmajaam lubab esimesi lumehelbeid juba selle nädala lõpuks, mille tõttu on just praegu õige aeg hakata autot ette valmistama jahedamaks perioodiks,» märkis Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi.

Kontrollida tuleks rehvirõhku ja aku laetust, vahetada aknapesuvedelikku, vältida pooltühja paagiga sõitmist ning veenduda, et kasutatav kütus on külmakraadideks sobilik.

Külmemate ilmade saabudes on kasulik hoida kütusepaaki võimalikult täis ning vältida pooltühja kütusepaagiga sõitmist, sest nii hoiab ära temperatuuride erinevusest tekkida võiva kondensvee tekkimise kütusepaagi seinale. «Kütust tankides on mõistlik veenduda, et selle külmakindlus oleks piisava varuga ja toimiks näiteks ka kahe nädala pärast, kui ilm võib oluliselt jahedam olla,» toonitas Sassi.

Ta soovitab autojuhtidel küsida oma kütusemüüja käest diislikütuse külmakindluse kohta vastavussertifikaati, kus on kirjas nii hägustumispunkt kui ka külmfiltri ummistumispunkt. «Kütuse kvaliteediga seonduvate ebameeldivuste vältimiseks peab tankima usaldusväärsetest tanklatest,» lisas Sassi.

Jahedamate ilmade saabudes on mõistlik üle kontrollida ka sõiduki rehvirõhud, et tagada rehvirõhu vastavus autotootja soovitustele.

Loe lähemalt siit, mida tasub teada rehvidest külmade ilmade tulekul.

Ootamatuste vältimiseks oleks mõistlik juba täna panna autosse jääkaabits ja suvise aknapesuvedeliku asemel hakata kasutama külmakindlat talvist aknapesuvedelikku.

Tasub ka kontrollida aku laetust ja mahutavust, et nii ära hoida esimeste miinuskraadide ilmumisel tühjast akust tingitud käivitusprobleeme.

Tagasi üles