Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Toiduliit muudab rapsiõli reklaami neutraalsemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Rapsiõli reklaami kommunikatsioon jäi inimestele arusaamatuks. Fragment rapsiõli videoklipist.
Rapsiõli reklaami kommunikatsioon jäi inimestele arusaamatuks. Fragment rapsiõli videoklipist. Foto: E24.ee

Eesti toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepa sõnul jõuab juba enne avapauku skandaalseks saanud rapsiõli reklaam inimesteni muudetud kujul.

Toiduliidu rapsiõli kasulikkusele keskenduv teavituskampaania jõuab inimesteni nii nagu planeeritud järgmisel nädalal.

Kuid liit otsustas eile toimunud erakorralisel töökoosolekul, mis kutsuti kokku peale avalikkuse reaktsiooni virtuaalselt levinud kampaania materjalidele, et see jõuab avalikkuse ette muudetud kujul.

 Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul otsustati kampaania teleklipp muuta neutraalsemaks, keskendudes, nii nagu see on alati kampaania eesmärgiks olnud, rapsiõli kasulikkuse sõnumile.

«Toiduliidu soov on olnud tutvustada inimestele rapsiõli kui tootekategooriat, selleks kampaania loodigi,» selgitas Potisepp.

Tema kinnitusel pole neil kindlasti olnud soovi saada kaasatud sümbolite diskussiooni.

«Kuna me tõesti ei taha kellegi tundeid riivata, siis vaadates avalikkuse reaktsiooni, materjale muudetakse. Toiduliit on auväärsete Eesti toiduettevõtete ühendus, millel pole mitte mingit seost kuritegeliku rassismi teemaga,» lisas Potisepp.

Kampaania idee autorit, Kontuuri loovjuht Henri Jäägerit, üllatab siiamaani avalikkuse reaktsioon.

Kampaaniat luues oli agentuuri inspiratsiooniallikaks Hispaanias peetav iga-aastane usupüha Semana Santa, mille osalejad kannavad just taolisi kostüüme nagu reklaamis kujutatud.

«Uskusime, et Euroopa traditsioon, mis praeguseks levinud väga paljude katoliiklikes maades, võiks olla inimeste jaoks sama tugev seos nagu mainitud rassistlike vaadetega organisatsioon Ku Klux Klan, millel pole meie reklaamiga midagi ühist. Me ei kutsu kedagi üles rassismile või vägivallale, vaid tutvustame rapsiõli saladust,» ütles Jääger.

Toiduliidu rapsiõli kampaania algab plaani järgselt järgmisel nädalal, hõlmates teleklippi, printreklaami ning teavitusmaterjale toitumisteadlastelt.

Tagasi üles