Kümnete kilomeetrite kauguselt Prismasse triikraua järele sõitnud Kadri sai suure pettumuse osaliseks, kui avastas kodus kinnisest karbist katkise triikimismasina.
Tuntud pood müüs katkist kaupa
«Kui on kampaaniad, siis inimesi ikkagi petetakse,» ütles Kadri, kes ostis nädala eest Tartu Jõe tänava Prisma Peremarketist «Osta ära» kampaaninapakkumisega triikraua, mis maksis 13.90. «Kui ma ostan midagi poest, eeldan, et see asi karbi sees on terve, Prisma ei ole ju mingi second hand kauplus. Ise saadavad veel uhked kampaanialehed välja.»
Naine kavatses juba samal õhtul riideid triikida, aga see mõte tuli tal maha matta. «Triikraua plastmassist osa oli katki. Helistasin õhtul Prismasse ja sealt öeldi, et saan selle homme ümber vahetada,» rääkis naine.
Nii sõitiski Tartust 40 kilomeetrit Räpina pool elav Kadri päev pärast katkise triikraua ostmisest taas Tartusse. «Kui täna siia tulin, öeldi, et triikraud läheb ekspertiisi. Eile telefonis ei olnud sellest midagi juttu,» ütles Kadri, kes on pettunud, et poe esindaja talle eile ekspertiisist ei rääkinud. «Sõidan selle triikraua hinna ju niimoodi maha juba,» ütles naine, kelle arvates ei ole õige kliente niimoodi jooskutada. Ekspertiisi tulemusi lubati talle 15 päeva pärast.
«Oste peab kontrollima, aga ostsin teisi asju ka ning kõiki asju ei jõua poes ju kontrollida,» rääkis Kadri, kes peab nüüd mõnest teisest poest uue triikraua ostma, sest vana läks katki ning riideid tuleb ju triikida. «Triikraud ei ole telekas, et jätan nädal aega vaatamata, seda on kohe vaja,» lisas ta. Ka raha ei saa Kadri katkisena ostetud seadme eest tagasi küsida enne ekspertiisi tulemuste selgumist.
Lisaks mainis naine, et poodi triikrauda tagastades palus ta müüjal avada ka teised samasuguste triikraudade karbid. «Neli karpi lasin lahti võtta. Need triikrauad olid mähitud paberisse, aga minu oma oli ainult kilekotis,» rääkis Kadri, kelle sõnul ei osanud müüja selle erinevuse peale musta ega valget kosta ning kehitas vaid õlgu. «Milline vastus eksperitiistist ka ei tule, ma eeldan, et nad olid teadlikud, et müüsid katkist triikrauda. Üks katkine pandi tervete vahele ja minul näkkas selle loteriipiletiga,» lisas ta.
Naine oli Eesti teeninduskultuuris sügavalt pettunud. «Rootsis ja Ameerikas vahetatakse näiteks riided küll kohe ümber. Ei pea ootama 15 päeva, nii ma ju jääkski reisi ajal sinna Ameerikasse või Rootsi. Seal on ikka klient oluline,» rääkis Kadri, kes kaalub edaspidi tõsiselt, kas osta vajaminevaid asju Eestist või pigem välismaalt.
Kadri pöördus ka tarbijakaitse poole, kuid mingisugust abi ta sealt enda sõnul ei saanud ning tal paluti oodata ekspertiisi tulemuste selgumiseni.
«Tõepoolest oli eelmisel nädalal Tartu Sõbra Prismas juhus, kus klient soovis tagastada eelmisel päeval ostetud triikrauda, mida müüdi «Osta Ära» kampaania raames,» ütles Prisma Peremarketi pressiesindaja Silver Säga. «Sõbra Prisma infoleti töötaja suhtles kliendiga esmalt telefoni teel, kuid kahjuks ei ole võimalik ilma rikkis toodet nägemata pakkuda ühte kindlat lahendust,» lisas Säga ja ütles, et raha tagastamine on üks võimalikest variantidest.
«Toote lähemal vaatlusel aga selgus, et rikke põhjus ei pruugi olla tootjapoolne viga ning triikraud saadeti ekspertiisi nii, nagu seadus seda ette näeb,» selgitas Säga. Tema sõnul müüakse seda triikrauda kõikides Prisma kauplustes ning selle toote kohta eile Prisma rohkem tagasisidet saanud. «Kui selgub, et toode oli tõepoolest defektne, vahetame selle kliendi soovil kas uue vastu või tagastame raha,» ütles Säga.
«Mis puudutab kliendi eeldust, et kauplused müüvad teadlikult katkiseid tooteid, siis see nii päris kindlasti ei ole. Kaupluse eesmärgiks on rahulolevad kliendid ning ebakvaliteetsete toodete müügiga seda eesmärki saavutada ei ole võimalik,» lisas pressiesindaja lõpetuseks.