Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hiina turist – unelmate külaline

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Panther Media/Scanpix

Riigipühade ajal ilma mööda ringi rändavad Hiina turistid koguvad kiiresti kuulsust helde rahakulutamisega.

Kõigi eelduste kohaselt kulutavad 116 miljonit hiinlast tänavu välismaal 155 miljardit dollarit, kirjutab Bloomberg Businessweek. Tuleval aastal võib antud summa kerkida 194 miljardi dollari peale, ennustas Morgan Stanley mullu.

Aga mida nad siis ostavad?

«Hiina tarbijate ostukäitumine on muutumas,» kirjutas pangakaardifirmade andmete alusel China Daily. «Nüüd löövad nad raha laiaks peamiselt meelelahutuse, söögi ja majutuse peale.»

Oktoobri avanädala vabadel päevadel kasvasid hiinlaste kulutused söögikordadele ja hotellidele mullusega kõrvutades 52,2 protsenti. Meelelahutusele ja muudele vaba aja veetmise viisidele kulutati aga lausa 56,6 protsenti rohkem.

Ostlemise kasvuprotsent oli kõigest 30.

Toiduarved kujunesid suurimaks Taiwanis, Šveitsis ja Austraalias. Meelelahutust nauditi üle kõige Tais ja USAs.

Populaarseim sihtpaik on Lõuna-Korea, mida mullu käis uudistamas 40 000 hiinlast – kuid tänavu juba 160 000. Ka kulutuste kogusumma kasvas kõige kõvemini just Lõuna-Koreas – 111 protsenti. Järgnesid Saksamaa ja Araabia Ühendemiraadid vastavalt 102 ja 88 protsendiga.

Tagasi üles