Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Autovaruosade ostja sai petta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Autoremonditöökoda.
Autoremonditöökoda. Foto: Henn Soodla/ Pärnu Postimees

OÜ-lt Autolego varuosasid tellinud klient jäi pika ninaga, sest kaup pole temani siiani jõudnud, tarbijakaebuste komisjon nõuab firmalt raha tagastamist.

Tänavu aprillis tellis klient firmast OÜ Autolego seitsmeastmelise variaatori, mille ta pidi kätte saama 2. mail 2014. Sissemaks tuli enne tasuda summas 450 eurot.

26. aprillil kandis klient raha firma pangakontole, kuid lubatud tähtajaks varuosa ei saabunud. Järgmisel päeval pöördus ta OÜ Autolego poole pretensiooniga, millele viimane ei vastanud.

Juunis esitas tarbija kaebuse tarbijakaitseametile.
 Juulis teatas ettevõte tarbijakaitseametile soovist teha ettemaksu tagastamiseks maksegraafiku. Tarbijakaitseameti menetleja helistas kauplejale, kuna ettemaksuna tasutud summat ei olnud endiselt kliendile tagasi makstud. OÜ Autolego esindaja väitel puudus tal kliendi pangakonto number. Uue tähtajana lubas ta osa summast tagasi maksta kuu lõpuks, mida ta aga ei teinud. 

Augusti lõpus pöördus klient tarbijakaebuste komisjoni. Varuosade müüja kaebuse läbivaatamise ettevalmistamise menetluses selgitusi ei andnud, kuid väljendas soovi ettemaksu tagasimaksmiseks maksegraafiku tegemist. Komisjoni istungil osales tarbija, müüja komisjoni istungist osa ei võtnud.

Klient kinnitas, et OÜ Autolego ei ole komisjoni istungi päevaks vaidlusalust summat või osa sellest tagastanud. Ta esitas komisjonile ka ettemaksu tasumist tõendava koopia Swedbanki maksekorraldusest.

Komisjon tõi välja, et võlaõigusseaduse järgi võib üks lepingupool lepingust taganeda, kui teine on oma kohustust oluliselt rikkunud. «Tarbija tasus kaupleja nõudel ettemaksu summas 450 eurot, kuid kaupleja ei ole ettemaksu tagastanud. Siinjuures on kaupleja palunud korduvalt võimalust ettemaksu tagastamiseks osadena, kuid ei ole sellest hoolimata tagastanud ettemaksu ka osaliselt,» seisis komisjoni otsuses. 

Komisjon asub seisukohale, et kuna müüja ei ole tellitud toodet kliendile üle andnud, siis on kaupleja saanud tarbija tasutud ettemaksu õigusliku aluseta ning selline ettemaks tuleb tagastada. Eelneva alusel leiab komisjon, et kaebus tuleb rahuldada, tarbija nõuded müügilepingust taganemiseks ning ettemaksu tagastamiseks summas 450 eurot on õigustatud.

Tagasi üles