18. oktoobril jõustub ravikindlustuse seaduse muudatus, mis muudab elektrooniliste töövõimetuslehtede teenuse kasutamise kõigile tööandjatele kohustuslikuks järgmisest aastast alates.
Paberil töövõimetusleht kaob ära
Käesoleva aasta lõpuni on elektrooniline töövõimetusleht (E-TVL) ja paberil töövõimetusleht kasutusel paralleelselt. Alates 01.01.2015 ei väljasta arstid enam inimestele paberil töövõimetuslehti.
Vajalik on tööandja liitumine teenusega riigiportaalis eesti.ee. Töövõimetuslehtede elektrooniline edastamine muudab asjaajamise paberivabaks, lihtsamaks ja töövõimetushüvitise laekumise töötaja kontole kiiremaks.
Ajutise töövõimetuse hüvitis kantakse inimese haigekassa andmekogus olevale arvelduskontole. Seetõttu on oluline, et haigekassal oleks olemas kõigi kindlustatute korrektne arveldusarve number. Oma arvelduskonto numbrit saab kontrollida riigiportaalis www.eesti.ee või helistades haigekassa infotelefonil 16363. Hüvitis laekub inimese arvelduskontole paari päeva jooksul pärast tööandja andmete edastamist.
Töövõimetuslehti on seni menetletud paberil ning hüvitise määramiseks vajalikud andmed on seetõttu liikunud aeglaselt. Pikk menetlus on neelanud nii raviasutuste, tööandjate kui haigekassa ressursse.
2014. aasta alguses käivitas haigekassa elektroonilise töövõimetuslehe teenuse, millega saab tööandja esindaja edastada töövõimetuslehti. Tänaseks on liitunud juba enam kui 12 000 tööandjat, kes esitasid septembris elektroonselt rohkem kui 70 protsenti töövõimetuslehtedest. Tänu uuele teenusele muutub töövõimetushüvitiste menetlus haigekassa kinnitusel oluliselt efektiivsemaks ning hüvitiste maksmine kiiremaks.