Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ametid leidsid autoturgudelt taas mitmeid puudusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Autoturg.
Autoturg. Foto: carsontheweb.com

Ametid kontrollisid täna, 7. oktoobril Tallinnas suuremaid kasutatud autode müügiplatse ning tõid peamiste probleemidena välja läbisõidumõõdiku näidu muutmise ja peidetud avariilisuse.

Ametid kontrollisid Tallinnas üheksat autode müügiga tegelevat ettevõtet ja 249 sõidukit. Seekordne külastus keskendus varem kontrollimata suurematele autoplatsidele.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on ametid laiendanud kontrollide ulatust väljapoole Kadaka autoturu piirkonda Tallinnas ja Raadi piirkonda Tartus. «Et kasutatud autode turul kord majja luua, liigume nüüd samm-sammult selles suunas, et ametid vaataksid üle kogu kasutatud autode turu,» rääkis ta.

Kasutatud autode müügiplatse kontrollisid tarbijakaitseameti ja maanteeameti ametnikud, keda abistasid politsei- ja piirivalveameti ametnikud. Kontrolli käigus vaadati platse ja seal müüdavaid sõidukeid ning kontrolliti eelkõige tarbijakaitse-, kaubandus- ja võlaõigusseadusest tulenevatest nõuetest kinnipidamist.

«Ametite andmed ja turuosaliste tagasiside näitavad, et ühiskontrollide tulemusel on kasutatud autode turul näha olukorra paranemise märke. Seda tendentsi näitab ka tänane kontroll, kus ametnikud avastasid varasematest kordadest oluliselt vähem rikkumisi,» ütles Turetski.

Tema sõnul on olulisim muudatus autoostjate teadlikkuse märgatav suurenemine, lisaks on vähenenud kasutatud autode sissetoomine, seda eriti vähekasutatud ja uuemate sõidukite puhul. Endiselt on probleemiks aga just vanemad autod.

«Üldiselt on kasutatud autode turul, eriti üle kümneaastaste kasutatud sõidukite segmendis, pahatihti probleemiks läbisõidumõõdiku näidu muutmine ja peidetud avariilisus,» nentis Turetski.

Probleemiks on tema sõnul ka avariis süüdlasena osalenud vanemate autode avariijärgne, reeglina ebakvaliteetne taastamine ja nende autode turule tagasitoomine. «Siin aga peavad autoostjad ka ise hoolikad olema: alati tuleb kasutatud auto ostmisel kontrollida sõiduki tausta. Kui põhjalikku taustakontrolli pole võimalik teha, siis tuleks olla eriti tähelepanelik. Samuti tasub autot osta usaldusväärsetest müügikohtadest ja lasta erapooletul spetsialistil sõiduk üle vaadata,» soovitas Turetski.

Lisaks oli oluline osa kontrollist ka müüdavate autode VIN-koodide fikseerimine. Maksu- ja tolliameti juhtivrevidendi Siim Tamme sõnul on autode VIN-koodi põhjal võimalik hiljem nende dokumentatsiooni põhjalikult kontrollida. «Praktikas tähendab see seda, et kui keegi soovib märkega sõidukit registreerida, teavitab maanteeamet sellest maksu- ja tolliametit ning maksuhaldur tuvastab sõiduki seotuse ja edasimüügiga seonduvad asjaolud. Me kontrollime dokumentide ehtsust ja seda, kas need kajastavad tegelikke toimunud tehinguid ning kas ka maksureegleid on õigesti rakendatud,» rääkis ta. 

Seekord kontrollisid ametid A1 Autokeskus OÜ-d, Autoparadiis OÜ-d, EurostAuto OÜ-d, Amserv Auto AS-i Järve esindust, EMK Auto OÜ-d, Final Auto OÜ-d ja Carfinder OÜ-d. Samuti kontrollisid ametnikud aadressil Sõpruse puiestee 153 tegutsevaid Europe Auto Tallinn OÜ-d ja Autosky OÜ-d.

Kõigi müügis olevate sõidukite VIN-koodid märgiti siiski üles ja seda, kas nendega on kõik korras, näitab aeg.

Tagasi üles