Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) hankele parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel kvalifitseerusid nii Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus kui ka Väinamere Liinide pakkumus.
MKM kvalifitseeris Tallinna Sadama ja Väinamere Liinid
«Ministeerium alustab läbirääkimisi mõlema ettevõttega järgmisel nädalal,» ütles MKM avalike suhete osakonna juhataja BNS-ile.
Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul varasemaid hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaks alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.
Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.
Avatud rahvusvahelisele hankele mandri ja saarte vahel laevaliikluse korraldamiseks laekus tähtajaks üks pakkumus OÜ-lt Väinamere Liinid, kuid pakkuja ei vastanud kvalifitseerumistingimustele.