Tarbijakaitseameti kinnitusel on võrguluku seadmine sideoperaatori õigus ning fikseeritud on see ka kliendilepingus.
Samosti ja EMT jätk: firmal on õigus
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on sideoperaatori poolt selline tegevus igati seaduslik.
«Kauplejal on õigus kehtestada oma müügi- ja hinnatingimused. Oluline on, et need oleksid tarbijale esitatud selgelt ja arusaadavalt. Lepinguvabaduse põhimõtte kohaselt on igaühel õigus otsustada kas, kellega, millistel tingimustel ja vormis leping sõlmida,» selgitas Turetski.
Tarbijakaitseametisse laekunud probleemid on Turetski sõnul põhiliselt seotud tarbijate teadmatusega. «Esiteks ei tea tarbijad 24-kuulise võrguluku olemasolust, teiseks ei tea nad, et võrguluku eemaldamine on tasuline teenus. Selliste pöördumistega puutume aeg-ajalt kokku, kuid pigem on need üksikjuhud,» kommenteeris Turetski.
IRLi poliitik ja endine ajakirjanik Anvar Samost kirjutas mõni aeg tagasi oma Facebooki lehel, et lõpetab ligi 20 aastat kestnud lepingu EMTga ning liitub Elisaga.
Lepingu lõpetamise põhjusena tõi Samost välja EMT mobiilse interneti kehva kvaliteedi ning klienditeeninduse väidetava ebameeldiva suhtumise. Ka väljendas Samost arusaamatust tema EMTst ostetud mobiiltelefonile seatud võrgulukust, mis välistab telefoni kasutamise teises võrgus kuni kuupäevani, mil siduv leping lõpeb. EMT lepingu järgi saab alles pärast fikseeritud aega (antud juhul kaks aastat – toim) võrguluku telefonilt maha võtta, kuid ka siis tuleb sideoperaatori hinnakirja järgi selle eest 30 eurot tasuda.