Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Katse: kui keeruline on praakkauba eest raha tagasi saada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Selline nägi kohupiimavorm välja katse alguses.
Selline nägi kohupiimavorm välja katse alguses. Foto: Hanneli Rudi

Kui uskuda supermarketite lubadusi, siis peaks halvaks läinud toidukauba eest raha tagasi saamine olema lihtne - tuleb vaid pöörduda poe infoletti ja mure saab murtud. Mis aga juhtub siis, kui hallitus avastatakse ostukohast 100 kilomeetrit eemal?

Mõnikord juhtub, et äsja poest ostetud kaup on riknenud enne «kõlblik kuni» tähtaja saabumist. Nii osutus 27. septembril Rakvere Põhjakeskuse Rimist ostetud kohupiimavorm järgmisel päeval pealt juba hallitanuks, kuigi toode oleks pidanud olema söögikõlbulik 29. septembrini ja seda oli korralikult hoitud külmikus. Teadlik tarbija otsiks sel juhul üles ostutšeki ja läheks poodi tagasi.

Tarbija24 katse legendi kohaselt avastas ostja hallituse alles Tallinnas. Pühapäeva õhtul Rimi klienditelefonile helistades taheti esmalt teada, kas tšekk on alles. Kuuldes, et ostja ei asu enam samas linnas, soovitatakse hallitusest ja tšekist pilt teha ning saata poe üldisele meiliaadressile. Esmaspäeval lähevad Rimi poole teele pildid nii  hallitusest kui ka tšekist.  Aga ei mingit vastust. Isegi mitte teadet, et kiri on kätte saadud. Kolmapäeva hommikul teen mureliku kõne Rimi infotelefonile, et uurida, kas mu pöördumine on kätte saadud. «Ei käi need asjad nii kiiresti,» lohutab kõnele vastanud vanem naine. «See võtab aega, oma paar päeva kindlasti,» lisab ta. Kes ma olen ja millise poega mul probleem on, teda ei huvita.

Neljapäeva hommikul saadan uuesti kirja koos fotoga. Ei mingit vastust. Reedel kell 11 saadan Rimi pressiesindajale päringu, kas ostja kaebus on kätte saadud ja mida peaks tegema ostja, kui poest ostetud kaup on roiskunud. Pooleteise tunni pärast tuleb vastus, et kiri jõudis kohale  esmaspäeval.

«Seaduse järgi on meil kohustus vastata kliendile kahe nädala jooksul, ent reeglina oleme ühendust võtnud siiski varem,» selgitab Rimi pressiesindaja Katrin Bats oma vastuses. Poeesindaja kinnitusel on Rimi alati valmis maksma tagasi raha toote eest, millega klient rahul pole. «Otseloomulikult maksame raha tagasi praaktoote eest,» kinnitab Bats. Kui klient ostab toote kauplusest, mis pole tema kodulinnas, siis võib raha tagasi saada mõnest teisest Rimi kauplusest.

«Teateid praakkauba kohta jõuab meieni ikka ning reageerime neile esimesel võimalusel. Küll aga võib see mõistagi võtta mõned päevad aega, sest soovime alati ära kuulata kõik osapooled ning lisaks peame selgusele jõudma, et tegemist pole riknenud kaubapartiiga,» seisab kirjas.

Vaid loetud minutid pärast pressiesindaja selgitust jõuab meilikontole koos vabandustega ka teade Rimi kõnekeskusest, et hallitanud kohupiima eest antakse raha tagasi ka Tallinnas. «Veel sooviksin täpsustada, kas Teil on tšekk alles?» lõppeb kiri.

Kohupiimavorm katse lõppedes.
Kohupiimavorm katse lõppedes. Foto: Hanneli Rudi
Tagasi üles