Skip to footer
Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Arvutikasutaja kiirnõustaja - avastamata ärimudel?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiit Elenurm
EBSi ettevõtluse õppetooli juhataja

Üks võimalikest avastamata ärivõimalustest on arvutite kiirnõustamine nende probleemide puhul, mis kasuvad riistvara ja tarkvara piirimail, kirjutab Tiit Elenurm, Estonian Business Schooli ettevõtluse õppetooli juhataja oma kogemusele tuginedes.

Olen personaalarvuti kasutaja aastast 1986, kuid ei pea ennast arvutieksperdiks. Ausalt öeldes ei ole ka aega internetifoorumites arvutifriikide omavahel vastusolulisi soovitusi lugeda, kuidas järjekordse Microsofti tarkvarauuenduse ja arvuti konfiguratsiooni või sinna paigutatud Inteli võrgukaardi konflikti lahendada. Hiljuti pidin sellele siiski palju tunde kulutama.

Nimelt otsustas minu aasta tagasi ostetud Asus Ultrabook augustis ootamatult, et soovib WiFi kaudu internetti minna vaid siis, kui ruuter on 1-2 meetri kauguses.

Ei soovinud just reisideks ostetud ja kehtiva garantiiga arvutit kolikambrisse panna ja pöördusin Asuse volitatud esindaja poole Servisas ICT’s. Seal tehti mulle kohe selgeks, et mina ei ole ainuke remondi soovija ja arvutit saab tehnik vaadata vaid kahe nädala pärast. Eritasuga kiirmenetluse korral võib selgus saabuda siiski kolme päevaga.

Kolme päeva pärast kuulsin, et minu arvuti Linuxi vabavaraga testimisel oli kõik korras. Järelikult on viga tarkvaras, mis ei ole garantiiremonditöökoja rida. Et miks oli algse Windows 8 operatsioonisüsteemi asemele installeeritud Windows Pro ja seda uuendatud Windows Pro 8.1-le.

Seadsin sammud Datel’isse, kust olin nii arvuti kui Windows 8 Pro tarkvara ostnud. Dateli eksperdid andsid mulle probleemi ajutiseks leevenduseks Asuse välise WiFi- kaardi ja jõudsid siis järeldusele,  et ma ei ole enda probleemiga üksi. Veebifoorumites kiruvad tuhanded kasutajad nii Asuse kui ka mõne teise tootja arvuteid, kus on teatud Inteli WiFi-kaart, mis Windows 8.1. draiveriuuendusi ei toeta. Samas Datel ei tohi kehtiva garantiiga Asuse arvutit lahti võtta, et testida, milline WiFi kaart ikkagi sobiks.

Läksin tagasi Servisasse. Seal ohati ja öeldi, et võime ju WiFi kaardi igaks juhuks vahetada, aga me ei tea, millise kaardi tootjatehas meile saadab. Kui küsisin, miks nemad mulle ajutiseks kasutamiseks välist WiFi-kaarti ei andnud või ei müünud, sain vastuseks, et neil ei olegi õigust selliseid Asuse lisatarvikuid tellida.

Nüüd olin tõesti hämmastunud ja meenutasin hardusega „patsiga poisse“, kes minu koolitusfirmal 90-ndatel aastatel aitasid arvuteid hallata ja tarkvara uuendada. Nad lahendasid nii tarkvara kui riistvara probleeme. Kui teadmistest jäi puudu, otsisid nad lisateavet mitmetes allikatest, piirdumata arvutitootja juhendmaterjaliga. Neile tuli maksta Eesti keskmisest kõrgemat tunnitasu, kuid see säästis minu ja minu töötajate aega. Mõni neist jõudis väikefirmade IT-teenuste juurest hiljem Hansapangas olulisele positsioonile, nii et hiljem enam temalt seda teenust ei saanud.

Kui uus WiFi-kaart 10 päeva möödudes lõpuks Servisasse jõudis, sain kõigepealt teate, et sellest ei ole abi. Paar tundi hiljem siiski selgus, et kui antennid õigesti ühendada, siis kõik toimib. Lõpp hea, kõik hea. Aga võib-olla oleks veelgi parem, kui mõni andekas noor IT valdkonna tegija looks ettevõtjana endale ärivõimaluse, aidates kliente sedalaadi „Bermuda kolmnurkades“ orienteeruda, kus tavakasutajad  ei pruugi aru saada, kas viga on Microsofti või arvutitootja poole peale või hoopis arvutikasutaja enda valedes sammudes. Aeg on raha ja selle kokkuhoiu eest on arvutikasutajal mõtet maksta. Eeldusel, et teenuse pakkuja jälgib tarkvarauuendusi ja suudab kiirelt lahendada neid probleeme, mille iseseisvalt lahendamine enamikul tavakasutajatel hoopis rohkem aega võtaks.

Ettevõtlusõpe aitab leida valdkondi, kus uus väärtus ja ettevõtja tulu tekib just kiiresti arenevate tehnoloogiate, tarkvara ja tugiteenuste kokkusobitamisest kliendi jaoks toimivaks töökindaks tervikuks. Kliendile tülikas probleem on teenindusele orienteeritud ettevõtjale ärivõimalus, mille kasutamine ei eelda suuri investeeringuid, külla aga oskust uut teavet koguda ja hinnata.

Kommentaarid
Tagasi üles