Sotsiaalmeediast, mida alguses nähti pelgalt ajaviitena, on saanud võimas tööriist turundajate jaoks. Kuigi Twitteril on maailmas poole vähem kasutajaid kui Facebookil, on selgelt näha trend, et Twitteri uudised liiguvad kiiremini ja neid võetakse tõsisemalt, kirjutab Toggl turundusjuht Annika Helendi.
Kuus nõuannet edukaks Twitteri-kampaaniaks
Kui kanal muutub popiks, kipub see ummistuma. Samuti hakatakse selle kasutamise eest rohkem raha tahtma. Pidevalt tuleb otsida uusi kanaleid. Twitter, mida eestlasedki aina enam kasutavad, on mõistlik alternatiiv Google Adwordsile ja Facebookile. Eesti idufirmal Toggl on Twitteriga väga positiivsed kogemused.
Aeg, mil Google Adwordsi või Facebooki turundust sai teha mõnesaja euroga, on ammu läbi – eriti nüüd, mil Facebook piirab tasuta teadete orgaanilist levikut. Kuigi Twitteril on maailmas poole vähem kasutajaid kui Facebookil, on selgelt näha trend, et Twitteri uudised liiguvad kiiremini ja neid võetakse tõsisemalt. New York Timesi ja Guardian trükivad ära tähelepanuväärseid säutse, mitte Facebooki postitusi. Eesti tegijatest on edukaim Twitteri-kasutaja president Ilves. Tema täiesti tasuta tehtud säutsude jõudmine kogu maailma silme ette kinnitab kanali efektiivsust.
1. Sõnum inimeselt inimesele
Nagu näitavad Eestis tehtud turu-uuringud, usaldab ligi 40 protsenti Eesti sotsiaalmeedia kasutajatest sõpradelt ning tuttavatelt saadud informatsiooni. Ettevõtete ja organisatsioonide informatsiooni usaldab vaid 20 protsenti kasutajatest.
Esimene ja kõige tähtsam nõuanne ongi, et sõnum peab liikuma inimeselt inimesele. Makstud firmateade on isiklikel kontodel kuulutatust kaks korda vähem efektiivne.
Eelmisel kuul tegime Twitteri kampaania, milles palusime inimestel nomineerida oma tuttavaid iPadi saamise kandidaadiks.
Kampaaniat inspireeris kuulus jääämbri väljakutse, kuid kehalistele katsumustele me säutsujaid ei sundinud. Tuli lihtsalt säutsuda Twitter teemaviitega #iPadFromToggl. Säutsus pooltuhat inimest ning õnnelik võitja sai oma iPadi.
2. Selgita kampaania üldine eesmärk
Eduka kampaania jaoks tuleb seada eesmärk. Meie kampaania eesmärk oli aktiveerid Toggl'i kasutajaks registreerunud inimesed ja levitada sõna nende tuttavate hulgas.
Tuttavalt tulevad sõnum on parim reklaam. Nagu jääämbri väljakutse puhul nägime, toimib inimeste nomineerimine või muul moel nimetamine väga hästi laia tähelepanu saavutamiseks.
3. Konkretiseeri eesmärki
Klõpsude, külastuste, fännid, viitamiste saamine on kampaania tehnilised eesmärgid, millele võib seada arvulisi sihte. Kui ehk väärtuslikumgi on koguda uusi teadmisi klientide kohta.
Kliendi tundmine aitab nii müügis kui tootearenduses. Palusime kampaanias osalejatel postitada foto ning selgitada, miks nomineeritu väärib iPadi.
Tahtsime ka teada, kuidas inimesed selgitavad aktiivust ja tulemuslikkust, mis võivad olla vastuolus. Selles mõttes oli kampaania üliedukas – saime pooletuhande praeguse või tulevase kliendi profiilid ning väärtusliku info, milliste tegurite järgi peavad sõbrad ja töökaaslased inimest aktiivseks.
4. Paku lihtsat auhinda
Tasuta lõunaid pole olemas. Ehkki Twitter ei piira orgaaniliste postituste levikut, ei tule sealgi kampaania päris ilma kuludeta välja. Kõige mõistlikum on pakkuda käegakatsutavat üldtuntud auhinda. Kuigi tundub, et vahva oleks pakkuda midagi erilist – disainvaasi, spaapaketti või marmorist malekomplekti, motiveerivad inimesi rahvusvahelised müügihitid. Võrrelge iPadi ja malekomplektide müügitulemusi ning kohe on selge, mida rohkem igatsetakse. Meie pakkusimegi iPadi, sest kõik teavad seda ning isegi kui neil üks juba on, leiavad nad teisele kasutuse. Pealegi on iPad seotud Toggl'i töövaldkonnaga.
5. Vali meeldejääv teemaviide
Kampaania teemaviide (hashtag) peab olema ainulaadne. Ei ole mõtet uputada kampaania rohkem säutsutud teemasse. Samas peab teemaviide olema lihtne ja hästi meelde jääma.
Hea teemaviite leidmiseks on suureks abiks Topsy.com statistika. Tuleb silmas pidada, et teemaviide ei kõlaks kahemõtteliselt. Ingliskeelse kampaania puhul tasub testida viidet inglise keelt emakeelena rääkiva inimese peal.
Kindlasti peaks teemaviites olema toote või teenuse nimi. Teemaviidet peab olema kerge kasutada lause osana, näiteks meie ingliskeelse kampaanias sai kasutaja säutsuda «I nominate my boss, because he deserves and #iPadFromToggl…).
6. Hoia kampaaniat elus
Sotsiaalmeediakampaania on aktiivne tegevus. Sihtgrupi huvi kampaania vastu tuleb hoida elus kampaania lõpuni. Meie jagasime kampaaniainfot ja fotosid sotsiaalmeedias ja blogis, kaasasime töötajaid ning tarvitasime spetsiaalset kampaania veebilehte, kus kuvati nominatsioone.
Ent kõige efektiivsem kampaania elushoidmise viis oli selle Twitteri-säutsuda edasisäutsumine. Need, kes enne polnud kampaaniat märganud, tulid kaasa korduvate säutsude peale.
Loomulikult on kampaaniad ja ettevõtted erinevad, kuid nendest kuuest punktist peaks kampaania käivitamiseks piisama. Ainsad kulud on auhinna maksumus ja tööaeg. Twitteri tugev pluss on hea katvus ingliskeelses maailmas ning võimalus kaasata paljusid inimesi, ilma et postituse küljes ripuks sildike «sponsored» või «ad».