Mitme eri laevaehitaja poolt toodetud parvlaevade hilisema opereerimise kulud on suuremad kui ühe ehitaja juures valmistatud laevadel.
Kui liinidel opereerivad mitme eri laevaehitaja juures valmistatud parvlaevad, siis laevaomanikul peab olema mitu erinevat meeskonda koos tehnikutega, kes suudavad erinevatele parvlaevade parameetritele vastavaid laevu opereerida ja neid hooldada. Seega on laevaomanikul oluliselt suuremad tööjõukulud, kuivõrd meeskondade ristkasutus on kas võimatu või väga keeruline. Samuti suureneb oluliselt remondi ja varuosade kulu, kuivõrd iga laev on erinev.
Näide: Estonian Air, kus uus ettevõtte juht Jan Palmer hakkas Estonian Air’i restruktureerima esmalt just sellest aspektist, et ettevõttel oleks kõik ühte tüüpi lennukid, et see vähendaks eri tüüpi varuosade jmt kulusid, ning et oleks võimalik lennukite asendatavus erinevate lennujaamade puhul jmt.
Kui olemasolev parvlaevade omanik prahiks 2016. aasta sügisest oma parvlaevad koos meeskonnaga välismaale (time-charter), siis tekiks uuel operaatoril väga suuri raskusi kokku nelja parvlaeva mehitamisega (ca 80 Väinamere sõidukogemusega meremeest), kellel oleks kogemusi sõitmiseks rasketes jääoludes, madalates vetes, rohkete sildumistega merele avatud sadamates ja kellel oleks piisav eesti keele oskus.
Olemasolev parvlaevade prahtija on teinud väga suuri investeeringuid parvlaevateenuse parandamiseks, mistõttu vajavad suured finantskohustused täitmist ja parvlaevad pidevat opereerimist.
Seega on vältimatu, et kui olemasolev parvlaevade prahtija ei jätka parvlaeva teenuse osutamist 1. oktoobrist 2016, siis on vajalik prahtida olemasolevad parvlaevad välismaale. Kuivõrd täna kasutusel olevad parvlaevad on varustatud kõige moodsama tehnoloogiaga ning on kõrge ehituskvaliteediga, siis on parvlaevadele pakkumisi nii Kanadast, Saksamaalt, Norrast kui ka Taanist.
Kuna on ilmne, et 1. oktoobriks 2016 ei ole võimalik ehitada valmis nelja kõikide tehniliste ja kvaliteediparameetrite poolest Eesti liinidel vajalikele nõuetele (jääklass jms tehnilised, kvaliteedi ja tugevusomadused) vastavat parvlaeva, võib sellest hetkest tekkida olukord, kus olemasolev laevaomanik on prahtinud parvlaevad välismaale, kuid riigil endal vajalikud parvlaevad veel puuduvad. Lisaks määramatule poliitilisele ning siseriiklikule kriisile kaasneb sellise olukorraga ka majanduslik kahju.