Tarbijakaitseamet on juulikuu jooksul kontrollinud eurohindade esitamist 29-s Tallinnas, enamasti vanalinna piirkonnas asuvas toitlustusettevõttes, millest rikkumisi ei ole tuvastatud vaid 15-s.
Tarbijakaitse: kontrollitud söögikohtadest olid õiged eurohinnad vaid pooltes
Kolmes söögikohas ei oldud kroonides avaldatud hinna ümberarvestamisel eurodesse kasutatud Eesti Panga määratud õiget kurssi (1€ = 15,6466 krooni). Rikkumisi, kus ümberarvutamisel saadud tulem ei olnud ümardatud 1 sendi täpsusega kolmanda koha järgi pärast koma, oli 9 ettevõttes. Kahes restoranis puudusid eurohinnad sootuks.
Kohustus avaldada hindasid kahes väärignus jõustus 1. juulist. Ühekuise vaatlusperioodi põhjal on tarbijakaitseameti teatel ennatlik öelda, kas hindade kahes vääringus avaldamise kohustusega kaasneb ka mõju hindadele.
Paraku on üksikuid ilminguid, kus kaupleja on uut kohustust tõlgendanud selliselt, et on praegu vaid informatiivse eurohinna kujundanud võimalikult ümmarguseks ning konverteerinud selle järgi ka uue kroonihinna.
Üks tuntumaid sellelaadseid juhtumeid on restoran Vapiano, kes nii kodulehel kui ka koha peal olevas menüüs esitab kroonihindu selliselt, et neid ei ole Eesti kroonides võimalik maksta.
Tarbijakaitseamet on ettevõttele saatnud ka kirja, milles palutakse selgitust ning põhjust, mis tingis hindade vääriti avaldamise. Kui hind on avaldatud summas, mida pole sularahas võimalik maksta, on tegemist eksitava kauplemisvõttega ning see on karistatav.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul on eurohindade näitamist reguleeriva määruse mittetäitmine karistatav ning tarbijakaitseamet on asunud rikkumiste ilmnemisel vastavaid meetmeid tarvitama.
«Tänaseks on kohustus kehtinud juba ligi kuu ning enam ei ole aktsepteeritavad jõudluse või teadlikkuse puudusele viitavad argumendid,» lausus Sooniste.