Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Euro teavituskampaaniaga võidab enim televisioon

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Euromündid.
Euromündid. Foto: SCANPIX

Euro teavituskampaania meediaplaanist selgub, et printreklaami osakaal reklaamimisel jääb õige kasinaks. Enim reklaamiraha voolab aga telekanalite taskusse.

Rahandusministeeriumi teavituskampaania ümber toimunud segadused on selleks korraks läbi ning esimese hanke võitis Trendmark OÜ.

Nüüdseks on mõlemad pooled jõudnud allkirjastada lepingu, mille kohaselt vahendab Trendmark ministeeriumile teavituskampaaniate meediapindu.

Kogu suurem teavituskampaania on jaotatud kolme osasse, mille toimimise eest vastutab samuti Trendmark.

Trendmarki juht Janeck Uibo sõnul on nende jaoks tegemist suhteliselt tavapärase ülesandega, milles on projekti koordineerimist, kontrolli kampaania kulgemise üle, vaheraporteid ja aruandlust.

Siiski mõistab Uibo kinnitusel kogu projekti meeskond, et tegemist on väga vastutusrikka kampaaniaga, mis puudutab kõiki Eesti inimesi.

Teavituskampaaniatest esimene saab avapaugu 16. augustil. «Ausa hinna kampaania» kestab kuni 20. septembrini ja selle sihtrühmaks on lisaks kogu Eesti elanikkonnale veel ka kaupmehed.

Enim panustatakse antud kampaania juures välimeedia reklaamidesse, mis moodustavad kokku 47 protsenti.

Lisaks postitahvlitele toimub teavituskampaania ka ühissõidukites.

Printmeedia osakaal kampaania juures on 23 protsenti, raadiosse jõuab reklaamidest 18 protsenti ning internetti 12 protsenti.

Kogu kampaania maksumus küündib 764 863 kroonini (sisaldab käibemaksu).

Üldise teavituskampaania, mis kestab 13.09.2010. - 02.01.2011., raames kasutatakse pea kõiki meediakanaleid.

Protsentuaalselt jaotati meediumite osakaal järgmiselt. Enim, ehk 44 protsenti reklaamist jõuab televisiooni, 22 protsenti teavituskampaaniast edastatakse välimeedia kaudu. Printmeedia osakaal selles kampaanias on 18 protsenti ning 16 protsenti moodustab interneti osakaal.

Printmeedia eelarve antud kampaanias ulatub 265 449 kroonini. Samas kulub televisioonireklaamidele kampaania juures 653 300 krooni.

Kogu kampaania maksumus on 1 798 494 krooni (koos käibemaksuga) ja see on ka suurim summa, mida ühele kampaaniale euro teavituse juures kulutatakse.

Viimane osa ehk turvaelementide tutvustamise kampaania kestab tänavu 15. oktoobrist 2011. aasta 31. jaanuarini.

Meediaplaanist selgub, et printmeediasse jõuab kogu kampaaniast vaid 21 protsenti ning ülejäänud 79 protsenti läheb televisioonile.

Kui printmeedias reklaamitakse kampaaniat enamikes suuremates väljaannetes, siis televisiooni osas on täielikult taaskord, nagu ka teise kampaania osas, välja jäetud TV3 ja selle sõsarkanal TV6.

Siiski on rahandusministeeriumi plaani kohaselt kavas inimesi teavitada Kanal2, Kanal 11, PBK, REN TV, Fox Life’i, Fox Crime’i ja National Geographicu kaudu.

Summa, mis selle kampaania peale kulutatakse ulatub 794 287 kroonini (summa sisaldab käibemaksu).

Lähipäevil on rahandusministeeriumil plaanis käivitada hange eurole ülemineku praktilisi aspekte tutvustava teavitustegevuse loovlahenduste leidmiseks.

Tagasi üles