Päevatoimetaja:
Sander Silm

11 punkti, mis liikluskindlustuse seaduses muutub

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Romu, mis ei ole veel täiesti hävinud. Aga mis teha siis, kui autot endam üldse pole ja pole ka paberit?
Romu, mis ei ole veel täiesti hävinud. Aga mis teha siis, kui autot endam üldse pole ja pole ka paberit? Foto: Kenno Soo

Järgmise nädala keskel, 1. oktoobril jõustub liikluskindlustuse uus seadus, mis autojuhtidele eraldi paberitööd ei tähenda, kuid toob kaasa hulga olulisi muudatusi.

Muu hulgas on liikluskindlustuse seaduses määratud, et just kannataja valib remondi teostaja. Samuti on seaduses selge nõue, et rahas hüvitatakse kindlustusjuhtumit erandkorras ja eelistatakse taastusremonti.

Selleks et omada ülevaadet liikluses osalevatest sõidukitest, korrastab maanteeamet liiklusregistri andmeid. 1. oktoobrist peaks sealt kustuma 150 000 surnud hinge, millel pole kahe aastaga tehtud tehnoülevaatust ega kindlustust.

Uus liikluskindlustuse seadus

  1.  Kindlustuskaitset tõestab edaspidi ainult poliis, tähtajatut lepingut enam ei sõlmita.
  2. Kindlustusvõtjaks saab olla iga kindlustushuviga isik (autot kasutav sõber, sugulane jmt), mitte ainult sõiduki omanik.
  3. Sundkindlustuseta periood hakkab olema 24 kuu asemel 12 kuud. Aasta möödumisel teeb LKF kindlustamata sõidukitele automaatselt sundkindlustuse. Sundkindlustuse tariifid kehtestab rahandusminister.
  4. Kindlustamata sõidukiga kahju põhjustaja peab igal juhul maksma 640-eurost omavastutust.
  5. Kindlustusandjal on täienevad tagasinõude õigused sõidukijuhi vastu lisaks senistele alustele (nt purjus juhtidele, kiiruseületajatele, politsei eest põgenejatel jne).
  6. Kõik liiklusregistris olevad sõidukid peavad olema kindlustatud, registrist saab sõiduki 24 kuuks kustutada tasuta või avalduse ja seletuskirjaga lõplikult.
  7. Kui omanik soovib liiklusregistri kande taastamist, peab ta sõidukiga läbima tehnoülevaatuse. Registrisse kandmiseks lõivu maksma ei pea.
  8. Kindlustusselts peab kahju hüvitamisega alustama senisest kiiremini – hüvitamist peab alustama viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 30 päeva pärast.
  9. Kindlustusselts peab eelistama sõiduki taastusremonti, rahaline hüvitus toimub erandjuhul.
  10. Sõiduki remondi teostaja valib kannatanu.
  11.  Suurenevad kindlustussummad.

Allikas: LKF

Uuendused 1. oktoobriga ei lõpe. Uuest aastast lisandub kannatanule võimalus kahju hüvitamist nõuda enda kindlustusandjalt.

Tagasi üles