Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Soome populaarset lõbustusparki ootab ees koondamislaine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Särkänniemi lõbustuspark Tamperes.
Särkänniemi lõbustuspark Tamperes. Foto: Wikipedia

Soome Särkänniemi lõbustuspark Tamperes kaotas möödunud hooajaga külastusi, jäädes siiski 50 000 külastusega varasema aastaga võrreldes plussi. Lõbustuspark teatas hiljuti eelseisvatest «läbirääkimistest töötajatega».

Särkänniemi alustab ettevõtte kõigi töötajate koosotsustamisprotsessi, mille eesmärgiks on kärpida tegevuskulusid, kirjutab Yle.fi.

Ettevõtte juhi Miikka Seppälä sõnul püütakse sellega kokku hoida ligi 2,3 miljonit eurot.

Ettevõte on seadnud eesmärgiks, et läbirääkimised töötajatega peaksid andma tulemuseks kuni 25 inimaasta kokkuhoiu töös. Tegu on raamatupidamisalase terminiga, milles väljendub ideaalne ühe inimese kohta tehtud tööhulk ühes aastas, mida arvutatakse standardarv inimpäevades.

«Me vaatleme kõiki võimalikke variante: töö ümberkorraldamist, aga ka potentsiaalseid koondamisi,» avaldas Seppälä.

Tema sõnul on eelseisev koosotsustamine vajalik, kuna müügitulemused on vähenenud aastaga kümme protsenti. Samal ajal suudeti pargi külastatavus hoida 50 000 inimesega plussis, võrreldes möödunud hooajaga.

Tänavu oli esimene aasta, mil külastajatelt ei küsitud parki sissepääsu tasu. Möödunud aastatel ei lubatud inimesi parki enne, kui nad olid soetanud randmepaela, mis kinnitas atraktsioonide kasutamise eest tasumisest.

Seppälä ei näe, et uus kord, kus sisenemisel ei pea piletit ostma, oleks kuidagi süüdi müügitulemuste languses. Tema sõnul on toimunud hoopiski oluline langus lõbustuspargis müüdavate kaupade müügis nagu toidud, joogid ja suveniirid.

«Inimestel ilmselt pole lihtsalt raha. See räägib midagi meie praeguse majandusolukorra kohta, et olukorras, kus külastajate arv on kasvanud, on vähenenud teenuste ja toodete müük,» ütles ta.

Märksõnad

Tagasi üles