Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Mis ei ole kasumlik, ei ole ka jätkusuutlik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Johanson
Copy
Tesla
Tesla Foto: SCANPIX

Vastutustundlik ettevõtlus ei tähenda ärihuvide tagaplaanile jätmist, rääkis vastutustundliku ettevõtluse konverentsil Finance Norway juht Idar Kreutzer.

«Kui see ei ole kasumlik, siis see ei ole ka jätkusuutlik,» tõdes Kreutzer. «Vastutustundlikud ettevõtted ei pea kasumist loobuma, tulu teenimine ongi ettevõtluse mõte.» Ettevõtted peaksid läbi mõtlema, kuidas toimida kasumlikult, keskkonnasäästlikult ja sotsiaalselt vastutustundlikult, sest ainult nii on pikas perspektiivis võimalik ellu jääda.

Vastutustundlik ja keskkonnasõbralik ettevõtlus kõlab aga pahatihti nii, nagu peaksid tarbijad leppima vähemaga ning see tundub pea võimatu. Ometi on õieti motiveerides võimalik inimeste käitumist väga kiiresti muuta.

Näiteks oli Norras eelmisel aastal enim müüdud auto Tesla Model S. Riiklikud maksusoodustused aitasid sellele tublisti kaasa, samuti on oluline ka Tesla autode nägus disain. «Rumalad regulatsioonid takistavad muutusi, nutikad reeglid aitavad positiivseid muutusi ellu viia,» märkis Kreutzer.

Paratamatult peavad aga kõik ettevõtted mõtlema sellele, kuidas ressursse efektiivsemalt kasutada.

2050. aastaks on maailmas üle 9 miljardi inimese ning tarbimine kasvab veel kiiremini kui inimeste arv. Praegu kasutame 1,5 planeedi jagu ressursse, sajandi keskpaigaks läheks vaja juba üle kahe planeedi, et tarbimist samas vaimus jätkata. 

Tagasi üles