Suurbritannia tarbijad on nõus digitaalse infosisu eest vähem maksma kui teised kogu maailmast, selgus hiljutisest uuringust.
UK tarbijad eelistavad tasuta sisu privaatsusele
Britid on siiski teistest rohkem valmis aktsepteerima suunatud internetireklaami ja jagama oma isiklikke andmeid, kirjutas New Media Age.
Uuringufirma KPMG iga-aastasest ülemaailmsest tarbijate mobiiltelefonide ja arvutikasutamise uuringust selgus veel, et 81 protsenti brittidest vahetaks oma senised eelistatud netilehed mõne teise vastu välja, kui nende sisu hakataks maksustama. Vaid 19 protsenti oleks valmis sisu vaatamise eest maksma.
Ülemaailmselt on see näitaja aga palju kõrgem, 43 protsenti interneti kasutajatest oleks valmis maksma sisu vaatamise eest. Aasia ja Vaikse ookeani riikide elanike hulgas tõusis see protsent lausa 59ni.
Uuring näitas ka, et peaaegu kolm neljandikku UK tarbijad on nõus saama online-reklaame, juhul kui see vähendab sisu eest maksmist.
KPMG Euroopa juht Tudor Aw’i sõnul ei ole UK tarbijad seni jõudnud harjuda ideega, et digitaalse infosisu võiks olla maksustatud, mistõttu on ka selge, et nad eelistavad maksustamise järel liikuda teistele saitidele.
Halvaks uudiseks on see just ajalehtedele, kes küsivad osa sisu lugemise eest raha, kuid samas on see natukene soodsam videomängude ja muusikatootjatele, kuna nende eest maksavad inimesed meelsamini.
Näiteks kaotas ajaleht The Times pärast oma online-sisu maksustamist umbkaudu kaks kolmandikku lugejaskonnast.