Eesti Ringhäälingute liit saatis majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palole kirja, kus väidavad, et tarbijakrediidi reklaami keelustamisel raadios ja televisioonis kaotavad Eestis tegutsevad kommertsjaamad aastas vähemalt 3,6 miljonit eurot reklaamitulu.
Liit: kiirlaenureklaami keelamine viiks kommertskanalid kahjumisse
Liit tellis TNS Emorilt uuringu, millest selgus, et:
- Eestis tegutsevates kommertsraadiotes oli 2014. aastal esimesel poolaastal kõnealuse sektori netokäive 290 tuhat eurot. Lähtudes segmendi sesoonsusest, kus aasta lõpus ollakse aktiivsemad, siis on tarbijakrediidi aastane netokäive meie kommertsaardiotes vähemalt 600 tuhat eurot.
- Telereklaami turul oli 2014. aasta esimesel poolaastal sektori netokäive 1,5 miljonit eurot. Aasta lõikes on tarbijakrediidi netokäive Eesti kommertstelevisioonis vähemalt 3 miljonit eurot.
«Ülaltoodud numbritest lähtub, et tarbijakrediidi keelustamisel oleks väga suur majanduslik mõju Eestis tegutsevatele ringhäälinguorganisatsioonidele. Täiesti kindlalt saab väita, et selline seadusemuudatus määraks praktiliselt kõik reklaamituludest sõltuvad raadio- ja teleorganisatsioonid keskpikas perspektiivis kahjumiga töötama. On väga tõenäoline, et mitmed väiksemad raadiojaamad satuvad tõsistesse majandusraskustesse, aga ka suurematel väheneb oluliselt programmitootmise ja investeerimise võimekus,» kirjutas liidu juht Toomas Vara.
Vara lisas, et ERL nõustub, et kiirlaenuturg vajab korrastamist. Samas on nad seisukohal, et olemasolev reklaame puudutav regulatsioon on täiesti piisav. «Seaduseelnõus lahendusena välja pakutud reklaami lauskeelamine raadios ja teles on ebaproportsionaalne ja diskrimineeriv ning eraringhäälingu jätkusuutlikust oluliselt kahjustav meede,» ütles Vara.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium esitas augusti lõpus valitsusele reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu, millega keelatakse turunduslikud reklaamlaused ja kiirlaenureklaam raadios, televisioonis ja internetis.