Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kuidas H&M kahe nädalaga uued kollektsioonid välja töötab?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Postimaja H&M.
Postimaja H&M. Foto: Andres Haabu

H&Mi võime vanad kollektsioonid väga kiirelt uute vastu välja vahetada on võimaldanud firmal muutuda maailma teiseks rõivaste jaemüügiketiks.

Traditsioonilisematel jaemüüjatel nagu näiteks Gapil võib võtta kuni kuus kuud, et disainida uued mudelid. H&Mil kulub selleks vaid kaks nädalat, kirjutab Business Insider.

Hämmastav on see aga ka seetõttu, et tegu on tohutult suure ettevõttega, mille all tegutseb üle 3000 poe maailma 53 riigis.

Morgan Stanley analüütikud selgitasid, kuidas see kõik firmal õnnestub.

1. Tohutu suur disainerite meeskond, kes jälgib pidevalt moetrende

H&Mi Stockholmi peakontoris töötab enam kui 100 disainerit, kelle ülesandeks on jälgida ja analüüsida moes toimuvaid arenguid ning suuta need toodeteks kujundada.

«Inspiratsioon tuleb väga paljudest allikatest ja H&Mi tooted reedavad sageli mõjutusi tuntud disaineritöödest, meediast ja ka konkurentidelt – need kõik mängivad olulist rolli tuleviku kollektsioonide loomisel,» kirjutavad analüütikud.

Lisaks on H&Mis tööl 400 disainerit, kes tegelevad selleks, et stiilid ja voolud saaksid reaalseteks kollektsioonideks, mis kujutavad endast moesuundade segu kõiksugusteks puhkudeks, igapäevasest riietusest kuni ametlikuni välja.

2. Planeerijad töötavad laoseisu ümber eri stiilideks

Järgmiseks, disainerite meeskonnad, ostjad ning mustrite loojad kujundavad laoseisu põhjal järgmised stiilid.

«Tootevaliku õmblemisel pole oluline mitte ainult see, kus piirkonnas toodet hiljem müüma hakatakse, vaid ka poe tüübid, mis H&Mi ketis olemas on,» räägivad analüütikud. «Näiteks kõrgmoe tooted ja piiratud koguses kollektsioonid, mis valmivad koos tippdisaineritega, on saadaval vaid valitud poodides, valitud riikides.»

H&M valmistab kõrgmoe kaupu piiratud kogustes, et vältida nende lettidele vedelema jäämist.

3. Sajad varustajad saavad tööd

Rõivafirmal on 20 hankekontorit üle maailma ning ligi 900 varustajat, kes paiknevad valdavalt Aasias ja Euroopas.

Hankekontorid teevad tellimusi varustajatele, veenduvad, et tooted on kohale toimetatud õigeks ajaks ning õige hinna eest ning survestavad varustajate tehaseid töötama õiglaste töönormide järgi.

«Tüüpilise H&Mi toote puhul kulub Aasia varustajatel (mis varustab kogutoodangust 70 protsenti) tellimuse täitmiseks kusagil kolm kuud, kuigi mõningate toodete puhul võib tarneaeg olla ka kuni kuus kuud. Euroopa varustajatel kulub tellimuste täitmiseks 2-3 nädalat (kuigi kuus nädalat on tavalisem),» märgivad analüütikud.

4. Tooted saadetakse keskladudesse

Kui tellimused on täidetud, saadetakse valmistoodang H&Mi jaotusladudesse üle maailma, kust need edasi poodidesse jõuavad.

Märksõnad

Tagasi üles