Homme selgub, kas majandusministeeriumi korraldatud riigihankel mandri ja suursaarte vaheliste liinide operaatori leidmiseks oli osalejaid või kukkus see läbi, endise majandusministri Meelis Atoneni hinnangul oli aga hanke väljakuulutamise plaan aega viita ja Saaremaa Laevakompaniile (SLK) trumbid kätte mängida.
Atonen: praamihanke plaan oli praegusele vedajale trumbid kätte anda
«Kui kuulutatakse välja hange, mille kohta asjatundjad ütlevad, et nii need asjad ei käi ja see hange ei hakka sellisena tööle, siis on kaks võimalust - kas need inimesed, kes hanke ikkagi välja kuulutavad, ei saa millestki aru või nad saavad aru, aga teevad mingil põhjusel ikka teistmoodi,» rääkis riigikogu liige Siim Kiisler (IRL), vahendas ERR Uudised saadet «Aktuaalne kaamera. Nädal».
«Plaan oli aega viita, plaan oli vastaspoolele trumbid pihku anda ja härra Leedo on selle kõik saavutamas, nii et Urve Palo, kui see tema plaan oli, täidab plaani väga täpselt,» märkis endine majandusminister Meelis Atonen.
Ajalool on ikka komme ennast korrata: samasuguses situatsioonis oli majandusministeerium tegelikult juba 10 aastat tagasi, plaaniga riigile oma praamid osta põrus toonane minister Atonen, kelle ameti üle võtnud Andrus Ansip Saaremaa Laevakompaniiga lepingut kaheks aastaks pikendas, 2006. aastal sõlmiti 10-aastane vedajaleping SLK tütarfirmaga Väinamere Liinid.
«Minu arvates oleks olnud plaan riigile oma laevad ehitada täiesti aus ja arusaadav vastus sellises olukorras, ma olen päris veendunud, et mitte ükski eraettevõtja ei laseks endaga nii käituda nagu Eesti riik laseb, mulle tundub, et mõned poliitikud mängivad ka teise poolega kokku ja see kõik on riigi seisukohalt piinlik ja kahjulik,» arutles Atonen.