Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

G4S: Inimese hoidmiseks on vaja temast hoolida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Johanson
Copy
G4S rannavalvur
G4S rannavalvur Foto: Tooms Tatar

Töötajate voolavus turvasektoris on väga suur, ettevõtte seisukohalt on see aga suur lisakulu. Töötaja hoidmiseks on aga vaja tema mured ära kuulata ning neile lahendused leida.

Eelmisel aastal oli tööjõu voolavus G4Sis 45 protsenti, 2014 30 protsenti. «Laias laastus tuleb ja läheb igal aastal 500 inimest, sel aastal on inimesi veidi rohkem juurde tulnud, kui ära on läinud,» rääkis Palga Päeva konverentsil G4S personalidivisjoni juht Irene Metsis.

Turvasektoris on ka 30 protsenti tööjõu voolavust tubli tulemus. Ettevõtte jaoks on aga oluline, et inimene, kes on tööle tulnud, oleks huvitatud seal ka pikalt töötama.

Tegemist on ka teenusega, millest kliendil on raskuste tekkimisel väga keeruline loobuda. Kui korraga on vahetunud palju töötajaid, väheneb märgatavalt ka kliendi rahulolu.

«Müüme inimeste suhtumist. Turvatöö ei ole muud, kui inimene peab olema pädev seda tegema ja õige hoiakuga,» rääkis Metsis. Paraku otsivad aga inimesed uusi väljakutseid, uusi edasiliikumisvõimalusi.

«Noorte jaoks on oluline, et töö peaks olema huvitav. Üritame seda ka noortele selgitada, et turvatöö on põnev ja pakub adrenaliini.»

Uue töötaja leidmine läheb aga ettevõttele maksma paarsada eurot. Lisaks ei saa ühtegi töötajat tööle vormistada, kui ta pole läbinud esmakoolitust. Alles siis ta otsustab, kas ta tuleb G4Si tööle.

Sestap püüab G4S panustada sellesse, et inimesed jääksid püsima. «Kaasamine ja rääkimine ei ole selles sektoris olnud ilmselge,» möönis Metsis, kelle kinnitusel on ettevõte militaarse tooniga turvateenuste pakkumiselt liikumas klienditeeninduse poole.

Inimeste jaoks on oluline, et neid tunnustatakse ning pakutakse võimalusi ettevõtte siseselt ennast arendada. «Austa oma inimesi, ükskõik, mis tööd nad ka ei teeks,» rääkis Metsis. Lisaks püüab ettevõte pakkuda inimestele võimalikult paindlikku tööaega. 

Märksõnad

Tagasi üles