ETK gruppi kuuluv Konsum alustas Viimsi kaupluses teistlaadse iseteenindussüsteemi ehk puldi katsetamist, et selgeks teha, kumba inimesed eelistavad – kas skänneerida kaupa müügisaalis või alles kassas.
Konsum katsetab kahte iseteenindussüsteemi
ETK turundusdirektor Andres Lember nentis, et sisuliselt on olemas vaid kahesuguseid iseteenindussüsteeme. «Me praegu testime ja katsetamegi, kumma tarbijad paremini vastu võtavad,» lausus ta.
ETK grupp koosneb piirkondlikest tarbijate ühistutest, kes haldavad sama keti kauplusi. «Ega see sellest tegelikult ei olene, kas ta on ühes või teises ühistus. Pigem me vaatame gruppi tervikuna ja otsime paremat praktikat,» rääkis Lember.
Saadud tulemuste põhjal otsustab ETK lõpuks, millise süsteemi kasutamisele edaspidi jäädakse. Seejärel laiendatakse valitud iseteenindussüsteem juba teistesse kauplustesse üle Eesti.
Viimati paigutas ETK uue iseteenindussüsteemi Harju Tarbijate Ühistule kuuluvasse Miiduranna Konsumisse Viimsis. Praegu on teistest erinev lahendus ehk pult, võõrkeeli ka selfscan proovimiseks ainult selles poes. Selfscan tähendab sarnast lahendust nagu kasutab jaekett Selver, kus klient juba müügisaalis oma ostud seadmega skänneerib. Teist süsteemi Miidurannas paralleelselt ei kasutata.
Praeguste plaanide järgi tuleb ka aasta lõpus avatavasse Muraste Konsumisse, mis kuulub samamoodi Harju Tarbijate Ühistule, sama iseteeninduslahendus nagu Miidurannas.
«Eks see ole paljuski maitse asi – kellele tundub üks viis mugavam, kellele teine. Lõpuks selgub, mida kliendid eelistavad. Ma arvan, et tõde on selles, et kliendile meeldib see, millega ta ära harjub ja mis tundub talle käepärane,» rääkis Lember ja lisas: «Vaieldamatult teevad iseteenindussüsteemid poekülastajate elu mugavamaks ning aitab jagu saada kassajärjekordadest, mis tööjõu nappusest kipuvad jaekaupmehi kimbutama.»