«Käin perekondlikel põhjustel paar korda kuus Narvas ja olen viimastel kordadel ka Astri Selveris käinud. Mis mind hämmastab on see, et selle kaupluse töötajatest vähemalt osad ei ole võimelised eesti keeles suhtlema. Kui eelmisel korral soovisin täpsustavat infot tomati hindade kohta, siis kadus saaliteenindaja ruttu minema ja saatis teise, «tõlgi», kes vähemalt lihtlausetest aru sai,» kirjutab ostja.
Lugeja küsib: miks Selver oma eestimeelseid kliente nörritab?
«Nüüd kolmapäeval oli analoogne situatsioon lihaletis, kui soovisin teada, millal on kanakintsud grillitud (st. kas äsja või hommikul) - küsimuse peale tormas teenindaja taharuumi, seal paraku ühtegi «tõlki» polnud ja nii ta lööduna tagasi tuli. Kuna järgmine klient minu järel sai aru, mida ma küsin, siis ta tõlkis selle vene keelde ja samas keeles ma ka vastuse sain. Julgesin siiski lõpetuseks küsida lihtlausena «Aga eesti keeles - ei?». Seepeale raputas neiu pead ja laiutas käsi.
Ma saan aru, et eestlasi pole lihtne leida Narvas teenindajaameti peale, aga ehk tasuks panustada lugematute kaupluste avamise asemel töötaja elementaarsesse keeleõppesse? Kas mitte ei kehti seadus, mille järgi teenindaja peab mingil tasemel riigikeelt oskama? Mina kui eestlane pean saama Eestis eestikeelset klienditeenindust! Isegi Narvas!» kirjutab lugeja.
Vastab Selveri pressiesindaja Annika Vilu.
Loomulikult peab iga teenindaja valdama elementaarsel tasemel riigikeelt. Paraku on Narvas eesti keelt rääkivaid inimesi väga keeruline leida, mistõttu oleme Narvas ise keelekoolitusi korraldanud ja plaanime seda teha ka tulevikus. Mõnikord juhtub nii, et inimesel on küll kursus läbitud ja keeletunnistus taskus, kuid on siiski kartus eesti keeles rääkida, sest Narvas läheb seda väga harva tarvis. Oleme probleemist teadlikud ja tegeleme sellega. Vabandame klientide ees, kes on saanud ebameeldiva kogemuse!