Tallinna lennuväljal tegutsev lennukihooldusettevõte Air Maintenance Estonia (AME) hankis Taanist sisseseade lennukite päästeteede hoolduseks ja remondiks. Tulevikus on plaanis pakutavate teenuste hulka lisada ka lennukite värvimine, samuti suurendada hooldatavate lennukitüüpide arvu.
Eesti lennukihooldusfirma laiendab tegevust
AME operatsioonide juhi Risto Mäeotsa sõnul lõpetas suurkliendi kaotamise tõttu Taanis tegevuse lennukite päästeteid hooldanud ja remontinud firma. Ligi 200 000 euro eest osteti taanlaste sisseseade, kohandati ruumid, soetati esmavajalikud varud ning samuti telliti Taani spetsialistidelt Tallinnas kohalike hooldusmeeste koolitus.
«Taanlased õpetavad praegu välja kaks töötajat, kelle teadmisi loodame hiljem kasutada lisanduva kaadri väljaõppeks,» ütles Mäeots.
Praegu hooldab ettevõte Boeing 737 ja Airbus A320 seeria lennukite päästeteid, kuid lisada soovitakse ka Boeing 757 ja 767 seeria ning Airbus 330 ja 340 seeria päästeteed.
Lennukite päästeteed, inglise keeles Escape Slides, on õhuga täituvad teed lennukist väljumiseks hädamaandumise või mõne muu eriolukorra puhul. Mäeotsa andmeil tegeleb lähiregioonis nende hooldusega veel vaid üks ettevõte Leedus, järgmised konkurendid asuvad juba Prantsusmaal, Suurbritannias ja Saksamaal.
«Eraldiseisvana ei saa päästeteede hooldus olema meie käibes suure mahuga. Kuid selle lisamine on osa plaanist teha ettevõte lennufirmadele atraktiivsemaks hooldus- ja remondikohaks ning pakkuda suuremat hulka teenuseid,» rääkis Mäeots.
Mäeots selgitas, et lennufirmale on suur kulu lennuk eraldi hoolduseks Tallinna lennutada, kui see muidu siinses lennujaamas regulaarselt ei käi. Ja et väga väheste firmade lennukid käivad, peab AME pingutama selle nimel, et firmal lennuki Tallinna lennutamine ära tasuks.
«Meie eesmärk on one stop shop — teisisõnu see, et lennufirma saaks lennukile täisteeninduse. Tahame pakkuda võimalikult palju erinevaid hooldus- ja remonditöid,» ütles Mäeots.
AME plaanib lisada veel teenuseid nagu lennuki värvimine, mootori haldusteenus, inseneriteenused, koolitamine, varuosade müük ja vahendus.
«Mootor on üks kõige kallimaid lennuki komponente. Varuosade ja remondi hinnad varieeruvad suurtes piirides. Tihti on hooldushind soodne, aga varuosade eest tuleb maksta kallist hinda,» rääkis Mäeots. «Meie üks teenus saab olema hooldusvisiitide mikromajandus, misläbi saab hoida kliendi kulutused eelarve piirides.»
Mootorite üksust hakkab juhtima suurte kogemustega Serbiast pärit spetsialist. «Ta on hinnatud spetsialist mootorite alal, tema abil lisandub meile palju oskusteavet,» sõnas Mäeots.
Lisaks on AME-l plaanis laiendada hooldatavate lennukitüüpide hulka.
Kokku on AME palgal ligi 230 inimest, seega on ettevõte Eesti mõistes arvestatava suurusega tööandja. Mäeotsa sõnul koolitab AME enamiku vajaminevaid spetsialiste ise.
AME kuulub investeerimisettevõttele BaltCap, mis ostis selle 2010 aastal SASilt. 2013. aastal kasvas ettevõtte käive aastases võrdluses 64 protsenti 19,4 miljoni euroni. Majandusaasta aruande kohaselt teenis AME mullu 0,3 miljonit eurot kahjumit, 38 protsenti vähem kui tunamullu.
AME kliendid on Air Baltic, Primera, JetTime, Austrian, UTair, Estonian Air, SmartLynx jt.