SEB uuringust selgus, et võrreldes Balti naabritega kavatsevad eestlased osta rohkem uusi või vähekasutatud autosid ning põhilisteks ostjateks on keskealised.
Uuring: eestlased eelistavad uuemaid autosid
«Eestlase eelistus on uuem ja kallim auto, mille finantseerimiseks plaanib üle poole vastanutest kasutada liisingut,» kirjeldas eestlase autoostu käitumist SEB Liisingu tegevdirektor Ainar Leppänen.
SEB uuringust selgub, Eestis kavandab lähema 12 kuu jooksul autoostu 26 protsenti, Leedus 32 ning Lätis 34 protsenti vastanutest. Eestlased eelistavad aga kas päris uue või kuni kolme aasta vanuse auto ostmist – nii arvas meil 41, Lätis 24 ja Leedus 21 protsenti vastanutest.
Auto soetamise soov on suurim vanusegrupis 18-30 aastat, kuid auto ostmist lähema aasta jooksul pidas tõenäoliseks pigem vanusegrupp 41-50 aastat. «SEB uuring näitab, et 40ndates eluaastates ostetakse pea kaks korda rohkem uusi autosid, kui seda teevad nooremad vastajad,» selgitas Leppänen.
Leppäneni sõnul vaatavad just 41-50-aastased autot ostes rohkem uute autode poole. «Lätlaste ja leedukate uue auto ostuks planeeritav eelarve on tagasihoidlikum, millest on tingitud ka kasutatud autode eelistamine uue auto soetamisel,» märkis Leppänen.
Uue auto ostmisel on olulisemateks argumentideks lisaks auto hinnale ning kütusekulule tõusnud auto turvalisus, ruumikus ning sõidumugavus. «Uuringus paistis silma, et võrreldes lätlaste ja leedukatega on eestlastest autoostjatele aina olulisemaks muutunud auto keskkonnasõbralikkus,» sõnas Leppänen.
Enim mõtlevad uue auto ostmisele mehed. Leppäneni sõnul pidas veerand uuringus osalenud naistest uue auto ostmist lähima aasta jooksul tõenäoliseks. «Üle 40 protsendi küsitluses osalenud meestest plaanib auto ostu järgmise 12 kuu jooksul. Kõrgeim oli see näitaja meestel Leedus ja naistel Lätis,» ütles Leppänen.
Eestlased uurivad uue auto ostu plaanimisel pakkumisi nii autosalongidest kui portaalidest. Lätlased ja leedukad eelistavad autodega tutvuda peamiselt automüügiplatsidel. Uuring näitas, et uue auto valikul peavad ostjad nii Eestis, Lätis kui ka Leedus oluliseks nii sõprade-sugulaste kui ka automüüja arvamust.
Eestis, Lätis ja Leedus osales uuringus 2754 inimest, 944 meest ja 1810 naist vanuses 18-79.