Päevatoimetaja:
Sander Silm

Swedbank eeldab töötajatelt ettevõtte väärtustele vastavat suhtumist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Swedbank.
Swedbank. Foto: Toomas Huik / Postimees

Töötajate tegemistele hinnangut andes eeldab pank lisaks tööülesannete täitmisele ka ettevõtte väärtustele vastavat suhtumist.

Töötajate hindamine Swedbankis ei põhine panga Eesti personalidivisjoni direktori Signe Kaursoni sõnul mitte ainult numbriliselt mõõdetavatel näitajatel. Igale ametikohale on lisaks eesmärkidele seatud ka üldisemad ootused, mille täitmine on sageli hinnatav vaid kvalitatiivselt.

Lisaks eeldab pank ka kõigilt töötajatelt Swedbanki väärtustele vastavat suhtumist nii kolleegidesse kui klientidesse ning sellel on oluline kaal töötaja aastahinnangu kujunemisel.

Töötajate hindamise aluseks Swedbankis on tulemuste juhtimise protsess. Lisaks regulaarsetele kohtumistele tehakse pangas aastavestluse ja vahevestluse vormis kokkuvõtteid eesmärkide seadmiseks ja korrigeerimiseks, arenguvajaduste selgitamiseks ning tegevuste planeerimiseks ja tulemuste hindamiseks.

«Töötaja vastutus on panustada seatud eesmärkide saavutamise nimel, hinnata oma tulemuslikkust ja pöörduda vajadusel juhi poole toetuse saamiseks või takistustest märku andmiseks,» märkis Kaurson.

Juht peab omakorda andma töötajatele infot plaanidest ja eesmärkidest ning töö tulemused üle vaatama. Samuti peab ta vajadusel töötajat toetama ja juhendama. «Peame oluliseks, et töötaja saaks jooksvat tagasisidet ning vajadusel võimaluse oma tulemusi või käitumist korrigeerida. See aitab muuhulgas vältida ka võimalikke üllatusi ja nende kartusest tingitud pingeseisundit aastavestlusel,» lisas Kaurson.

Tagasi üles