Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tükike Itaaliat Tallinna vanalinnas: restoran võtab jootraha vägisi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Makaronid.
Makaronid. Foto: SCANPIX

Tallinnas Raekoja platsil asuv grillrestoran Revalia lisab arvele automaatselt teenustasu ning lähtub eurohindade näitamisel valest kursist.

Esmaspäeval restorani Revalia Grill House külastanud Siret Rutikut tabas arvet vaadates üllatus: 40 krooni asemel ilutses seal 44 krooni, sest rea «teenindus» all oli arvele lisatud 10 protsenti toidu hinnast.

Menüüd lähemalt uurides leidis Rutiku kolmandalt leheküljelt tõesti väikses kirjas vihje teenindustasu arvestamise kohta – et aga tellitud sai vaid eelroog, polnud ta enne tellimist menüüd sirvides nii kaugele jõudnudki. Kusagil mujal viidet teenindustasule ei olnud.

«Kelnerilt uurides selgus, et kuna omanik on itaallane, on see neil nüüd uus komme,» selgitati Rutiku sõnul talle söögikoha uut poliitikat.

Omal moel läheneb Revalia ka ümardamisreeglitele: kodulehelgi välja pandud hindades on krooni-euro vahetuskursiks võetud 15:1. Nii hindab restoran 105 krooni maksva pannkoogi väärtuseks 6,71 euro asemel 7 eurot.

«Võib-olla,» muheles restorani mänedžerina tutvustatav mees, kelle nime töötajad ei avaldanud, küsimuse peale, kas klientidelt võetakse jootraha kohustuslikus korras. Seepeale kõne katkes ja telefon enam ei vastanud. Viie minuti pärast viibis restoranis enda sõnul vaid esimest päeva tööl olev teenindaja, kes ei osanud midagi kommenteerida.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi sõnul ei ole jootraha lisamine arvele õiglane, sest selle andmise või mitteandmise üle otsustab tarbija. «Tarbijale peab hinnakirjas olema avaldatud toote lõpphind ehk täpne summa, mis kuulub maksmisele,» väitis Kauksi. «Protsendi lisamisel see summa ju muutub ning seega ei ole tarbijale esitatud hinnad õiged.»

Ebakorrektsete eurohindade eest võib vastavalt majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusele ettevõtet karistada kuni 30 000 krooni ulatuses.

Märksõnad

Tagasi üles