Tänavatel ja internetis näiteks ühistranspordi klientuuri kohta küsimusi esitavad postrid ei ole mitte erakondade varajased pingutused hääli püüda, vaid uudisteportaali Delfi viimane reklaamikampaania.
Delfi tahab uue kampaaniaga mainet parandada
Alles nädalapäevad kestnud kampaania tekitas juba esimestel päevadel inimestes küsimuse, millega tegu.
Delfi Eesti tegevjuht Allan Sombri sõnul ei ole see kampaaniaga, mis kutsuks otseselt üles midagi tegema, vaid kampaaniaga, mille eesmärgiks on muuta inimeste hoiakuid.
«Viimaste muutust mõõtsime enne kampaaniat ja mõõdame pärast kampaania lõppu sügisel,» lausus Sombri.
Kampaania ongi mehe sõnul suunatud eelkõige neile, kes Delfit kasutavad vähe või veel ei kasuta üldse. «Uuringud on näidanud, et Delfi mittekasutamine on seotud teatud eelarvamustega ja varasemast saadud kogemustega. Delfi on aga viimasel aastal oluliselt edasi arenenud nii uudistekanali kui Delfi eripära - kasutajate poolt loodud sisu osas.»
Seoses sellega esitabki uudisteportaal alanud kampaania käigus inimestele mitmekesise valikuga küsimusi. «Me soovime kõnetada inimesi just nende teemadega, millest omavahel räägitakse ja mis hetkel Eestis olulised. Inimestele meeldib arutleda ümbritseva üle. Poe ees ja taga, kontori suitsunurgas, sünnipäevalauas ja mujal toimuvad arutelud on vahel veidrad, vahel arusaamatud, vahel humoorikad, vahel kaugel tegelikest faktidest, kuid kokkuvõttes
peegeldavad nad seda, kuidas inimesed elu tunnetavad.»
Delfi ongi Sombri sõnul justkui online-uuringufirma, mis näitab erinevaid meelsusi ja proportsioone kõikide teemade suhtes, mis hetkel Eestit katavad, olgu nad kui kummalised tahes. «Lisaks küsitlustele väljendavad meelsust ja reageeringuid ka lugejate kommentaarid ja «Rahva hääle» kaastööd.»
Antud kampaanial puudub küll otsene call to action mõõde, kuid sellele vaatamata on olnud kampaania tagasiside hinnangutes positiivne. «Samuti on Delfi kasutajanumbrid liikunud kampaania perioodil konkurentidest paremini,» lausus Sombri ja lisas, et samuti on kasvanud inimestelt laekunud kaastööde arv.
Delfi enda jaoks on kampaania põhisõnumiks see, et tegelik elu koosneb kahest poolest. Ühest küljest sellest, mis juhtub ja leiab reaalselt aset ning teisalt sellest, kuidas inimesed juhtunut näevad ja tõlgendavad. «Delfi kajastab mõlemat poolt. Delfis on uudised, pildid, videod sellest, mis reaalselt elus sünnib ning samuti peegeldus sellest, kuidas inimesed neid sündmusi vastu võtavad ja mida arvavad. Sellepärast esitamegi selles kampaanias kutse: «Tule Delfisse ja vaata, mis Eestis tegelikult toimub!»»
Kampaania eelarvet Sombri sõnul ettevõte ei avalda.
Kampaania töötas välja reklaamiagentuur Der Tank eeotsas loovjuhi Joel Volkovi ja projektijuht Terje Pihliga ning reklaamklippide tootmise taga on Eesti tipptegijad agentuur Der Tank koostöös režissööri Kaido Veermäega.