Päevatoimetaja:
Sander Silm

Facebook hakkas klikimagneteid taltsutama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Inimene vaatab Facebooki, Facebook vaatab vastu.
Inimene vaatab Facebooki, Facebook vaatab vastu. Foto: MICHAEL DALDER/REUTERS

Sotsiaalvõrgustik muutis sel nädalal uudiste kuvamise algoritmi ja see tähendab halbu uudiseid kõmu- ja meelelahutusportaalidele.

Nüüdsest filtreeritakse kasutajate uudisvoost välja nn klikimagnetid või –lõksud (click bait), kirjutab portaal Venture Beat. Klikimagnetitena defineerib Facebook uudiseid, mille pealkiri asja olemust ei ava, vaid meelitab kasutaja uudise avaldaja lehele. Kõik me oleme näinud pealkirju stiilis «See tüüp tegi seda ja te ei usu, mis siis veel juhtus!».

Klikimagneti staatuse saab leht siis, kui kasutaja Facebooki algoritmi meelest seal midagi huvitavat ei leia. Mõõdetakse aega, mis kulub lingile vajutamise hetke (mis viib kasutaja Facebooki keskkonnast välja) ja sinna tagasipöördumise vahel. Kui see on piisavalt lühike, siis otsustab algoritm, et küllap seal midagi huvitavat ei olnud ja viide märgitakse klikimagnetiks.

Potentsiaalselt võib see uuendus kätkeda kahte ohtu. Kui viide sisaldab näiteks nunnut kassipilti, mida oleks tore näha, aga mille vaatamine tõesti üle paari sekundi ei kesta, siis jääb kasutaja sellest lõbust ilma. Teine mure on tõsisem. Oletame, et lingi taga on pikk ja sisukas artikkel, aga teil pole hetkel mahti sellesse süveneda ning saadate selle Pocketisse, Instapaperisse, Evernote’i või muusse infohaldamisprogrammi, et hiljem lugeda. Aga Facebooki meelest on tegu sisutu viitega ja märgistatakse seega klikimagnetina.

Tagasi üles