«Kas keegi on küsinud pankade rakenduste ligipääsuõiguste kohta? Näiteks Nordea küsib ligipääsu: kontaktid/kalender, asukoht, telefon, fotod/meedia/failid. Kuidas nad seda põhjendavad?» uuris lugeja.
Lugeja küsib: miks pank nõuab ligipääsu isiklikele andmetele?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab Nordea pressiesindaja Kadri Kütt.
Küsime Nordea mobiilirakenduse puhul ligipääsu järgmistel põhjustel:
Kontaktid/kalender - Laenumärkmikus laenu saaja/võtja lisamiseks telefoni kontaktidest. Tagasimaksegraafiku korrektseks kuvamiseks.
Asukoht - Lähimate pangakontorite- ja sularahaautomaatide otsingu tarbeks.
Telefon - Et võimaldada helistamist rakenduses väljatoodud numbritele (Telefonipank).
Fotod/meedia/failid - Nordea uudiste või näiteks valuutakursside salvestamiseks (Nordea uudised, valuutakonverter).
Kinnitame, et kasutajapõhist infot Nordea ei salvesta ega kasuta.