Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti ettevõte pälvis soomlaste pahameele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Eesti tarbijakaitseamet on Xellimi kohta saanud hulgaliselt kaebusi.
Eesti tarbijakaitseamet on Xellimi kohta saanud hulgaliselt kaebusi. Foto: SCANPIX

Paljud soomlased on pettunud kaalulangetamis- ja ilutooteid müüvas Eesti ettevõttes Xellim OÜ, mis kasutab nende hinnangul eksitavaid kauplemisvõtteid.

Eesti tarbijakaitseamet on sel aastal internetis tegutseva Xellim OÜ kohta saanud kümmekond kaebust. «Probleem on selles, et tarbijad tellivad näidispakke (nt hambavalgendustooted, toidulisandid jms) ning ei hooma, et seovad ennast kuuekuulise lepinguga,» selgitas tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski.

Ettevõtja aga leiab, et on tarbijaid lepingutingimusest teavitanud selgelt ning arusaadavalt ega ole nõustunud tarbijate nõudeid rahuldama.

«Kuivõrd tegemist on suure hulga tarbijatega ning tegemist on olukorraga, kuis tooteid pakutakse ülepiiriliselt, oleme teinud Soome kolleegidele ettepaneku antud ettevõtte osas alustada ELi tarbijakaitsealase koostöömääruse alusel järelevalvemenetlust,» lisas Turetski.

Hiljuti kirjutas Ilta Sanomat, et Soome tarbijakaitseamet hoiatab Xellim OÜ eest. Kliendid on kaevanud, et kauba tellimise puhul ei teavita ettevõte pikaajalise lepingu sõlmimise kohustusest. Tarbija peab ise firmat sellest teavitama, et ei soovi end lepinguga siduda ja edaspidi tooteid tellida.

Xellim OÜ kohta on saanud mitmeid kaebusi ka Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus.

Tagasi üles