«Rail Baltic Estonia OÜ ainsaks omanikuks on Eesti riik. Juhtimine hakkab välja nägema kolmetasandiline - on osanike koosolek, keda esindab majandus- ja taristuminister, kolmeliikmeline nõukogu ja üheliikmeline juhatus,» ütles Palo, lisades, et ettevõte hakkab tegutsema majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ruumides ning ainsaks palgaliseks töötajaks saab juhatuse esimees.
Valitsus andis täna majandus- ja taristuminister Urve Palole volitused asutada Rail Balticu valdusettevõtte Eestis ning omandada 1/3 suurune osalus Rail Balticu rahvusvahelises ühisettevõttes.
Eesti valdusettevõtte peamine ülesanne on Eesti riigi huvide esindamine ühisettevõttes Rail Balticu projekti arendamisel. Samuti on eesmärgiks toetada Eesti ainuosaniku huve muuhulgas Euroopa Liidu rahastustaotluste, projekteerimis-, ehitus- ja muude hangete ning ühisettevõtte aktsionäride leppes ette nähtud finantseerimislepingute ettevalmistamises ja projekti äriplaani koostamises.
Läti Vabariigis asutatav Rail Balticu ühisettevõte, mille põhitegevuseks saab raudtee projekteerimine, ehitamine ja rahvusvaheline turustamine, luuakse eeldatavasti septembri jooksul.
Vastavalt Eesti, Läti, Leedu ühisettevõtte asutamislepingu projektile teevad asutajad 2014. aastal esimesed aktsiakapitali sissemaksed mahus 650 000 eurot aktsionäri kohta. Summa kantakse loodavale Eesti valdusettevõttele riigieelarvest, valdusettevõte teeb omakorda sissemakse ühisettevõttesse.
Rail Baltic on loodav raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopa ning naaberriikide Läti ja Leeduga. Euroopa Liidu rahastuse toel jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks eeldatavasti aastatel 2017-2018.