Varakult internetist ette ära ostetud bussipilet ei pruugi tagada veel kindlat istekohta, sest Tpileti ja Kuressaare bussijaama eelmüügisüsteemide ühituvusel on probleeme.
Suure ja väikse tegija süsteemide ühitamatus tekitab reisijates segadust
«Kuressaares 3. augustil Tallinna bussi peale minnes selgus ootamatult, et minu kohal juba istus keegi, kusjuures tal oli samuti eelmüügist ostetud pilet nagu minulgi,» rääkis Tarbija24ga ühendust võtnud Eve. Kui tema oli oma pileti ostnud Tpileti süsteemi vahendusel, siis teine reisija kasutas selleks Kuressaare bussijaama oma süsteemi. Eve sõnul polnud ta ainus, kes oli topeltpiletiga hädas, sest kõik bussiesiread olid topelt välja müüdud. Kuna bussi tagaosas oli vabu kohti, siis said kõik soovitud sihtkohta.
Saaremaalt mandrile sõita soovinud Tiiu aga avastas Kuressaare bussijaamas ootamatult, et ei saa Tpileti süsteemist ostetud bussipiletit kätte, kuna kohaliku bussijaama piletiautomaat teise süsteemi koodi ei tunnista. «Ma tean, et eelmüügist ostetud pilet tuleks välja trükkida, aga mul ei ole ju puhkuse ajal igal pool printerit käepärast,» imestas naine. Tema pääses bussi peale tänu sellele, et mäletas oma istekoha numbrit ja seal ühtegi reisijat ees ei olnud. «Aga sisuliselt sõitsin ma jänest ja kontroll oleks võinud mulle trahvi teha, sest ühtegi pileti ostmist tõestavat dokumenti mul ei olnud,» tõdes naine.
«Kuressaare on ainus bussijaam Eestis, kes müüb pileteid eraldiseisvas süsteemis,» rääkis Tpileti süsteemi omava Tallinna bussijaama juhatuse liige Sigrid Arus. Kõik ülejäänud bussijaamad, kus piletikassad olemas, müüvad pileteid Tpileti süsteemis. Seda ka Viljandis ja Pärnus, kus operaatoriteks on Hansa Bussiliinid ja Go Bus.
Kuressaare bussijaama juhatuse liikme Aare Lehtsi sõnul ei ole kahte süsteemi võimalik ühildada, kuna omanikud on erinevad. Seoses sellega annavad vedajad erinevatele süsteemidele kohtade numbrid, mida nad võivad müüa. «Näiteks meie müüme Kuressaare-Tallinna suunal kohti 1-24 ja Kuressaare-Tartu suunal 3-26. Tpilet müüb Kuressaare-Tallinna 25-49 ja Kuressaare-Tartu 27-49,» tõi ta näite.
Topeltmüük sai Lehtsi sõnul võimalikuks seetõttu ,et Tpileti süsteem võimaldas ka Kuressaare bussijaamale määratud kohti müüa. Nüüdseks on see süsteemi viga parandatud.
Tpileti vahendusel ostetud pileti väljatrükkimise probleem on Lehtsi sõnul seetõttu, et Tallinna bussijaam ei ole oma printerit paigaldanud. «Üldiselt Eesti Buss (Sebe) aktsepteerib ka elektroonseid pileteid, seega puudub vajadus printeri paigaldamiseks,» oli ta veendunud.
Tallinna bussijaama juhatuse liikme Sigrid Arusi sõnul pöördub nende infotelefonile Kuressaares tekkinud printimise teemaga keskmiselt paar inimest kuus. «Kui tegemist on Eesti Bussi (varasem Sebe) liiniga, siis aktsepteerisid bussijuhid juba enne pardaterminalide kasutamist mobiilipileteid ja maha kedagi ei jäetud,» rääkis Arus. Teiste bussifirmade puhul on need erandjuhud lahendatud kas konkreetse ettevõtte dispetšeri abil või pileti maksumuse tagastamisega juhul, kui bussijuht nõuab uue pileti ostmist bussist.
Arusi sõnul on Tpileti kodulehel kirjas, millistes bussijaamades ning mis aegadel printimisvõimalus on. «Samuti peab iga piletiostja linnukese märkimisega kinnitama, et on teadlik paberil prinditud pileti vajalikkusest ning tutvunud piletimüügieeskirjaga,» toonitas ta.
Arus möönis, et vahel tuleb ette olukordi, kus piletimüügipunkt ei ole reisijale sobival ajal avatud, kuid siis on leitud konkreetsele murele lahendus. Alates käesoleva aasta juulikuust saab Lux Expressi ja Eesti Bussi liinidel üle Eesti sõita ilma paberpiletita. «Kas nimetatud mugavust lubada või mitte, on aga täies ulatuses bussiettevõtte otsus, mida meie peale suruda ei saa. Sarnaselt vahepeatustesse eelmüügi avamisega, mida Tpilet kõigile oma klientidele võimalusena pakub,» sõnas Arus.