Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Bakker Hollandi reklaamikampaania ärritas naist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Kliendile postkasti tulnud reklaam.
Kliendile postkasti tulnud reklaam. Foto: Erakogu

Tarbijakaitseameti poole pöördunud Monikat ärritas, et lilleseemneid ja -sibulaid müüv Bakker Holland narritab endiselt oma kliente.

Monika oli varem kuulnud, et Bakker Holland on korduvalt tarbijaid narritanud. Nüüd leidis temagi postkastist postimüügiettevõtte pakkumise.

«Sain erimärgistusega ümbrikus teate ja kirja, milles lubatakse, et olen 100% 60-tollise LED-teleri saaja. Juba mõne päeva pärast saabuvat transpordikupong, mille peab ära täitma ja tagastama, et kingitus kätte saada,» kirjeldas Monika. «Teadetel olid suured õnnitlused ja transpordikupongi koopiad, mistõttu võib eeldada, et tegu on tõesti võiduga.»

Monika võttis ühendust ka ettevõttega, kuid sealt kinnitati talle, et tegemist on eel-kampaaniaga ning tingimustes on kirjas, et teleri saab ainult teatud hulk kliente.

Mõne päeva pärast sai Monika uue ümbriku, millel seisis: «Väärtsaadetis: LED-seade».

«Taas suured lubadused, et võitsin suure LED-seadme, koguni 60-tollise, ja mõne päeva pärast saabub mulle ametlik õnnitlussõnum, millega on kaasas personaalne transpordikupong, mille täitmise järel saan kingituse kätte. See LED-seade osutus 60-tolliseks LED-tuulelipuks, mille saavad nn VIP kliendid. Väiksemas kirjas oli aga, et 100% lubatud seadme saab alles siis kliendi omaks, kui ta tellib vähemalt kolm eset väärtuses 15.99 eurot!» jätkas Monika, kes peab sellist lähenemist klientidele näotuks ning pöördus seetõttu ka tarbijakaitseametisse.

Bakker Hollandi Facebooki lehel on veel mitmed inimesed ettevõttelt reklaamikampaaniate kohta aru pärinud või palunud koguni üldse selliste kliendivaenulike reklaamide saatmine lõpetada.

Bakker Holland OÜ anonüümseks jääda soovinud klienditeenindaja ütles Tarbija24-le, et kõnealust reklaamikampaaniat viib nende emafirma läbi ka teistes riikides ning seetõttu on suurt tähelepanu pööratud just sellele, et kingi- ja auhinnakampaania tingimused oleksid erinevate riikide tarbijatele arusaadavad.

«Kõnealustest reklaammaterjalidest tuleneb ühemõtteliselt, et kõik kehtivate kingikoodidega kliendid, kes tellivad kampaania raames vähemalt 15,99 euro eest, saavad kingituseks metallist LED-tuulelipu suuruses 22, 32, 42 või 60 tolli, vastavalt kingikoodil märgitule,» selgitas klienditeenindaja, kelle sõnul on selgesõnaliselt öeldud ka seda, et neli kiiremat klienti saab kingituseks Samsungi LED-televiisori.

Ta kinnitas, et kuskil reklaammaterjalides ei ole öeldud, et iga klient saab kingiks LED-televiisori. «Igale piisavalt teavet omavale ja mõistlikult tähelepanelikule ning ettevaatlikule tarbijale on arusaadav, mida reklaammaterjalides lubatakse,» lisas ettevõtte esindaja.

Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna spetsialisti Kadri Pauli sõnul pole amet sel aastal Bakker Hollandi kohta kaebusi saanud. Monika pöördumine võeti arvesse selgitustaotlusena.

Mullu kaevati tarbijakaitseametile Bakker Hollandi peale aga rohkelt. 2012. aastal sai ettevõte ka väärteo korras karistada ning 2013. aasta alguses tegi amet firmale ettekirjutuse ebaausa kauplemisvõtte kasutamise lõpetamiseks.

Tarbijakaitseamet toonitab, et kõik pakkumisega kaasas olevad materjalid tuleks kindlasti alati läbi lugeda.

Tagasi üles