Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Luksusautode müük kosub

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Pm

Tänavu kuue kuuga on Eestis müüdud juba 45 luksusautot ehk vaid kaks autot vähem kui 2012. aasta jooksul kokku.

Luksusautode müügi kõrgaeg jäi Eestis buumiaastatesse. Toona kasvasid uute autode müüginäitajad kõrgustesse, milleni automüüjate hinnangul lähimatel aastatel kindlasti ei küündita. Koos majanduskriisiga kuivas kogu sektor aga kokku – kui 2007. aastal müüdi Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel 30 902 uut autot, millest 219 olid luksusautod, siis 2010. aastal olid vastavad näitajad ainult 8848 ja 30.

Kui Euroopas hinnatakse luksusautode turuosaks umbes 0,2 protsenti, siis Eestis küündis see buumiajal juba 0,7 protsendini. Viimastel aastatel on see siiski püsinud 0,3–0,4 protsendi piires.

Porschesid, Bentleysid, Lamborghinisid ja Lotuseid Eestisse toova Auto100 turundusjuhi Lemmo Tigase sõnul ei ole luksusautode müük võrreldes buumiajaga taastunud, alates 2011. aastast on tendents taas positiivne.

«Viimasel ajal on tekkinud palju ostjaid, kellel kindel eelarve ees, mille raames tuleb oma soovide ja võimaluste vahel kompromiss leida, ehk on kliendid, kes liiguvad uue auto valikul nii-öelda redelil ülespoole. Loomulikult näitab selline trend klientide majandusliku kindlustunde jätkuvat kasvu,» selgitas Tigane.

Tagasi üles