Ligi 35 000 inimest on Norra odavlennufirma Norwegianiga lennates pidanud kannatama hilinemisi – nüüd on Rootsi reisijad nõudmas miljoneid kroone lennufirma põhjustatud kahjude katteks.
Reisijad käivad kohut tuntud lennufirmaga
Norwegian seisab silmitsi klientide rahulolematusega alates aastatagusest ajast, mil alustas kontinentidevaheliste lendude teenindamist. Pidevatest viivitustest, hilinemistest ja probleemidest lennukipargiga kirjutati palju ka kohalikus ajakirjanduses, vahendab The Local.
Ligi 1200 inimest on Norwegiani lennufirma vastu kohtusse läinud. «See on täielik õudusunenägu,» ütleb üks reisija.
Alles möödunud nädalal hilines Norwegiani Los Angelesist Londonisse suundunud reis rohkem kui kaks päeva. Teine lend, mille väljumine Stockholmist Los Angelesi viibis ühe päeva, vihastas reisijad nii välja, et Arlanda lennujaama töötajad pidid kohale kutsuma politsei, et tagada kord.
Euroopa Liidu seadus sätestab, et reisijatel, kelle lend on hilinenud rohkem kui kolm tundi, on õigus kuni 600-euroseks kompensatsiooniks.
Kui kõik reisijad, keda hilinemised puudutavad, pöörduksid Norwegiani poole kompensatsioonide sissenõudmiseks, peaks lennufirma välja käima üle 20 miljoni euro.
Norwegian on seni öelnud, et kuna probleemid lendude viibimisega ei ole enamikul juhtudel olnud lennufirmast sõltuvad, ei ole nad kohustatud reisijatele midagi kompenseerima.
Lennufirma kommunikatsioonitöötaja edastusel on Norwegian alati kompenseerinud reisijate kahjud, kui on lennu hilinemises ise süüdi.
«Me ei tahaks mitte mingil moel süüdistada lendude hilinemises Boeingut, sest meil on lennukitootjasse usku. Samas leiame, et nad peaksid olema võimelised pakkuma paremat stabiilsust täiesti uhiuutele lennukitele,» edastas Norwegiani kõneisik.