Riik võiks majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo hinnangul laenata 70 miljonit eurot, et taastada Haapsalu raudteeühendus.
Palo toetab Haapsalu raudteeühenduse taastamist laenurahast
«Kui [parlamendivalimiste-järgsetel] koalitsioonikõnelustel tuuakse laua peale Haapsalu raudteeühenduse taastamine ja investeeringut rahastada laenurahast, siis mina sellele vastu ei ole. Selge on see, et see suund on praegu rongiliiklusega katmata,» ütles Palo BNS-ile.
Elektriraudtee rajamine Haapsallu läheks Palo sõnul maksma 70 miljonit eurot. «Elektriraudtee on mõistlikum, kuna selle hilisemad ülalpidamiskulud on soodsamad. Veeremi me võibolla isegi leiaksime, see ei ole iseenesest probleem,» rääkis minister.
«Eks see on ühiskondliku kokkuleppe küsimus. Selge on see, et sellist raha täna riigieelarves ei ole. Ka ei ole näha, et seda oleks kuidagi läbi välisvahendite saada. Raudteele ettenähtud vahendid lähevad olemasoleva infrastruktuuri parandamisse. Kui riik otsustab, et ollakse valmis rohkem panustama infrastruktuuri, näiteks võtma laenu, siis on see kindlasti diskussiooni koht,» ütles Palo.
«Lisaks peab maksumaksja arvestama, et reisirongiliikluses kuludest 30 protsenti tuleb piletitulust ja 70 protsenti maksab maksumaksja läbi riigieelarve dotatsiooni. Kui Haapsalu suund tuleb juurde, siis see dotatsiooni osa ka kasvab,» märkis Palo.
«Ilma selleta, kui me ei investeeri, ei ole võimalik teenida ka tulu. Iga ettevõte teab, et enne tuleb investeerida, siis on võimalik ka hiljem tulu saada. Ja sageli ettevõtted võtavad selleks laenu, kui omakapitali ei ole. Investeeringud infrastruktuuri on siiski investeeringud tulevikku,» rääkis minister.
Raudteeühendus Haapsaluga katkes lõplikult 2004. aasta suvel, kui Riisipere-Haapsalu raudtee omanik Haapsalu Raudtee alustas liinil rööbaste ülesvõtmist. Haapsalu Raudtee lõpetas tegevuse, kuna kaubaveo maht oli liialt väike.